بیش از ۲ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی گاز با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: بهینه‌سازی موتورخانه‌های خانگی، تجاری و اداری استان گلستان، صرفه‌جویی ۲۴درصدی گاز را برای این استان نسبت به سال ۱۴۰۱ به ارمغان آورده که این عدد حاکی از صرفه‌جویی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعبی گاز است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی طالبی در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره اقدام‌های انجام‌شده از سوی این شرکت در سال گذشته در زمینه گازرسانی به صنایع توضیح داد: پارسال ۲۲۳ واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز برخوردار شدند‍، همچنین گازرسانی به واحدهای صنعتی که بیش از ۵۰درصد پیشرفت کار دارند نیز در دستور کار است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی گازرسانی به همه روستاهای باقی‌مانده استان که قابلیت گازرسانی دارند نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: افزون بر این موارد، اجرای ۲۶۳ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه، نصب ۷۸۴۹ انشعاب، جذب ۲۴ هزار مشترک جدید، ظرفیت‌سازی برای صنایع به میزان ۳۶ هزار و ۷۲۵ مترمکعب بر ساعت گاز، نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۲۵ کیلووات در ساختمان مرکزی شرکت گاز استان، عملیات اجرایی احداث ساختمان‌های اداری و پست امداد در شهرهای مختلف استان و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در راستای کاهش مصرف انرژی از دیگر اقدام‌های شرکت گاز استان گلستان در سال ۱۴۰۲ است.

شایان ذکر است که بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی، آماده بازدید علاقه‌مندان است.

کد خبر 641160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =