سامانه جریان‌سنج چندفازی (MPFM) سیار شرکت نفت و گاز اروندان رونمایی شد

در حاشیه دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، آیین رونمایی طرح تولید بار اول سامانه جریان‌سنج چندفازی (MPFM) سیار شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، دستاورد تولید بار اول شرکت نفت و گاز اروندان با عنوان سامانه جریان‌سنج چندفازی سیار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، و مهندس عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، رونمایی شد.

خجسته‌مهر، در این رویداد بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از ایده، ارزیابی و قرارداد تولید بار اول آغاز و به تولید محصول، ارزیابی میدانی و نهایی‌سازی منجر می‌شود که شرکت ملی نفت و معاونت علمی فناوری، کل این فرایند را تسهیل و راهبری می‌کند.

وی افزود: هدف نهایی از اجرای قانون تولید بار اول و حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان، رسیدن به محصول باکیفیت است و شرکت‌های تابع مانند شرکت نفت و گاز اروندان با پذیرش ریسک مربوط به ارزیابی میدانی محصولات دانش‌بنیان تولید بار اول، کمک شایانی به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان از مجموعه تلاش‌ها و دستاوردهای شرکت نفت و گاز اروندان در این حوزه قدردانی کرد.

عیسی نویری، رئیس پژوهش و فناوری و رئیس کارگروه تولید بار اول شرکت نفت و گاز اروندان، در معرفی این محصول رونمایی‌شده بیان کرد: در ادامه طرح ساخت داخل جریان‌سنج چندفازی، این نسخه از تجهیز با قابلیت استفاده به‌صورت سیار و پایش جریان در فشار بالا ساخته شد.

وی افزود: دستگاه جریان‌سنج چندفازی با کاربرد و اندازه‌گیری دبی نفت، آب و گاز خروجی از چاه‌های نفت و گاز به‌صورت پیوسته، برخط و بدون نیاز به جدایش فازها و توقف تولید است که با فناوری پیشرفته هسته‌ای، در انحصار دو شرکت آمریکایی و اروپایی قرار داشت.

مجری طرح بومی‌سازی جریان‌سنج‌های چندفازی ادامه داد: این تجهیز با توجه به استفاده از فناوری هسته‌ای، کالایی ۱۰۰درصد تحریمی بود و با توان یک شرکت دانش‌بنیان داخلی و از طریق قانون تولید بار اول موفق به بومی‌سازی این نوع جریان‌سنج‌ها شدیم که افزون بر صرفه‌جویی حدود ۱۰ میلیون دلاری برای شرکت نفت و گاز اروندان، تعمیر دستگاه‌های از رده خارج موجود را نیز محقق کرد.

کد خبر 641189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =