نفت و گاز گچساران، پرچمدار حمایت از تولیدات داخلی

رئیس اداره تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه این شرکت به‌عنوان دومین تولیدکننده نفت در کشور، پرچم‌دار حمایت از ساخت داخل در کشور است، گفت: هم‌اکنون با رشد توانایی سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و تأمین‌کنندگان داخلی شاهد قطع وابستگی این صنعت به تجهیزات تولیدی خارج از کشور هستیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، محمدرضا شیخ‌ممو با اشاره به حمایت نفت از سازندگان داخلی و اعتماد به عمق ساخت داخل بیان کرد: پارسال با حمایت مدیرعامل این شرکت برای نخستین بار با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان و برگزاری نشست تخصصی و امضای قرارداد با این شرکت‌ها اعتماد به تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت عظیم نفت و گاز اجرایی شد که این موضوع سبب افزایش تولید و شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز تعداد ۲ هزار و ۸۳۸ درخواست در قالب ۱۲ هزار و ۸۹۹ قلم کالا و تجهیزات مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است.

رئیس تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: ارزش کالاها و تجهیزات خریداری‌شده در حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیش از ۲۰ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال است که این مهم از باور و اعتماد صنعت نفت به سازندگان داخلی حکایت دارد.

شیخ‌ممو به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: تعداد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ۵۸ فقره است که بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای سطح ریسک‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و صرفه‌جویی قابل توجه حاصل از این تولیدها از مهم‌ترین مزیت‌های این قراردادهاست.

وی ادامه داد: پارسال برای نمونه سه تجهیز مهم و اثرگذار در تولید، از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و مراکز رشد به سفارش شرکت نفت و گاز گچساران برای نخستین بار ساخته شد.

رئیس تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز گچساران، احداث دو سوله هرکدام به متراژ هزار مترمربع در انبار مرکزی گچساران و دشت‌ گز با استفاده از امکانات موجود برای نگهداشت و انبارش کالا، توسعه رینگ آب آتش‌نشانی و آسفالت معابر انبار دشت گز، تعمیر و بهسازی فضای مسقف برای نگهداری کالاها و تجهیزات ثابت و دوار، اصلاح و تکمیل سیستم روشنایی انبار دشت گز، بهسازی سه سوله در انبار مرکزی گچساران و دفاتر اداری در دشت گز، و خرید و نصب باسکول ۶۰تنی برای توزین کالاهای ورودی و خروجی از انبار دشت گز را از مهم‌ترین اقدام‌های اداره تدارکات و امور کالای این شرکت ‌اعلام کرد.

کد خبر 644635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =