نشست «پایداری زیرساخت‌های کیفیت در صنعت نفت ایران» برگزار شد

نشست «پایداری زیرساخت‌های کیفیت در صنعت نفت ایران» امروز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور جمعی از کارشناسان انجمن نفت ایران در سالن اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مسلم بیات، مشاور استانداردسازی انجمن نفت ایران، در ابتدای این نشست گزارشی درباره چهار رکن اصلی استانداردسازی در صنعت نفت یعنی استانداردهای رسمی، روش‌شناسی، ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت ارائه کرد.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت به‌ویژه در صنعت نفت، با شعار شکل نمی‌گیرد و باید اهمیت زیرساخت‌ها را در مسیر پایداری و توسعه پایدار در نظر بگیرند، افزود: زیرساخت‌هایی که برای رعایت کیفیت تجهیزات و اجزای مختلف صنعت نفت نیاز است، با استانداردهای بین‌المللی تدوین شده‌اند و شیوه‌ها و تکنیک‌های انطباق، با توجه به این استانداردها مطرح و رعایت می‌شوند.

در ادامه این نشست، مجتبی بابایی، مدیر انجمن نفت ایران، با تأکید بر اینکه وزارت نفت به‌عنوان مالک و کارفرمای اصلی پروژه‌ها در طرح‌ها، گواهی‌نامه و اعتباربخشی مسئولیت مستقیم دارد و از نشان IPI در این مسیر استفاده می‌کند، بیان کرد: وزارت نفت به‌دنبال بالابردن کیفیت و رگولاتوری است و نهادهای مرتبط با استانداردها را دور هم جمع کرده است.

در این نشست، نظام‌الدین برزگری، مشاور معاونت پژوهش و فناوری در حوزه استانداردسازی نیز بر اولویت مسئله پایداری در استانداردسازی تجهیزات صنعت نفت تأکید کرد.

کد خبر 641325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =