۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
  • کد خبر: 642530
شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از بیشترین کاهش ماهانه تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا از ماه اوت تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد حتی با وجود ثابت‌ماندن شمار دکل‌های حفاری، شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ مه (جمعه، ۱۱ خرداد) بیشترین تعداد دکل‌ فعال نفت و گاز را از ماه اوت تاکنون کاهش دادند.

براساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌ شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۳۱ مه بدون تغییر و ۶۰۰ دستگاه بود.

به‌گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۹۶ دستگاه معادل ۱۴درصد کمتر از مدت زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با یک عدد کاهش به ۴۹۶ دستگاه رسید، حال آنکه تعداد دکل‌های گازی این کشور با یک عدد افزایش به ۱۰۰ دستگاه رسید.

مجموع تعداد دکل‌های نفت و گاز برای سومین ماه پیاپی کاهش یافت و با افت ۱۳ عددی، بیشترین مقدار کاهش ماهانه از ماه اوت تاکنون را تجربه کرد.

تعداد دکل‌های نفتی فعال در ماه مه ۱۰ عدد کاهش یافت که نخستین کاهش ماهانه از ماه ژانویه و بیشترین افت ماهانه از ماه سپتامبر به‌ شمار می‌رود.

براساس این گزارش، تعداد دکل‌های گازی فعال در ماه مه ۵ عدد کاهش یافت که نخستین افت در سه ماه پیاپی از ژوئیه سال ۲۰۲۰ تاکنون به شمار می‌آید.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهام‌داران به‌جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌ شمار می‌رود.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۸درصد افزایش داشته است، قیمت گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۲درصد افزایش داشته است.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه (۱۱ خرداد) نشان داد به‌دلیل تأثیر قیمت‌های نفت بر حفاری‌ها، تولید نفت خام این کشور در ماه مارس به بالاترین سطح در سال جاری میلادی رسید، درحالی‌که تولید گاز طبیعی که در ماه دسامبر به اوج خود رسیده بود، در این ماه کاهش یافت.

کد خبر 642530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =