قرارداد «برداشت داده‌های لرزه‌نگاری سه‌بعدی اروند» امضا شد

قرارداد «برداشت داده‌های لرزه‌نگاری سه‌بعدی اروند» بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی نفت کیش «KPE» امضا شد.

به گزارش شانا به‌نقل از مدیریت اکتشاف، این قرارداد با حضور مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، و روح‌الله درویشی، مدیرعامل شرکت نفت کیش، و جمعی از معاونان و مدیران دو طرف در محل ساختمان ستاد مدیریت اکتشاف برگزار شد.

مهدی فکور ضمن تأکید مدیریت اکتشاف به قراردادهای لرزه‌ای و غیرلرزه‌ای ژئوفیزیکی گفت: لرزه‌نگاری و عملیات‌های ژئوفیزیکی به‌عنوان پیش‌قراول حفاری و اکتشاف، همواره نقطه‌ پرش عملیات‌های اکتشافی نیز به‌ شمار می‌آید و کارشناسان ژئوفیزیک با مطالعات و بالغ‌سازی اطلاعات داده‌های لرزه‌نگاری، ساختارهای تازه‌ اکتشافی را تدوین می‌کنند.

وی افزود: فعالیت‌های اکتشافی و عملیاتی باید همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انجام شود و افزون بر پیشبرد اهداف اکتشافی، بستر اشتغال‌زایی را هم در مناطق عملیاتی فراهم کند. از سویی نیز با آموزش‌های فنی و علمی به نیروهای بومی، دانش کاری کارکنان را ارتقا بخشد که با توجه به ایجاد بیش از ۷۰۰۰ شغل در این پروژه و بهره‌گیری شرکت مهندسی نفت کیش از کارشناسان زبده‌ خارجی، این همکاری آموزشی را از ارزش بیشتری برخوردار خواهد کرد.

 مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن یادآوری نقش شرکت‌های پیمانکاری در تسریع روند عملیاتی پروژه‌ها بیان کرد: شرکت‌های پیمانکاری وسیله پیش‌برنده اهداف اکتشافی هستند که می‌توانند با تسریع در روند کار و کسب اطلاعات موردنیاز در اکتشاف، به بهبود عملکرد مدیریت اکتشاف برای کشف هرچه بیشتر منابع هیدروکربری کمک کنند، همچنین فناوری‌های نو را وارد چرخه‌ صنعت کشور کنند.

فکور تصریح کرد: خوشبختانه برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران از فناوری wireless smart solo استفاده می‌شود که با توجه به عوارض جغرافیایی متعدد و دشوار این منطقه عملیاتی، استفاده از این فناوری سبب کاهش خطا و بهبود در روند انجام عملیات برداشت داده‌های لرزه‌نگاری می‌شود.  

کد خبر 642638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =