دولت سیزدهم سرعت گازرسانی در خراسان رضوی را افزایش داد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۸۰۵ واحد تولیدی - صنعتی جدید استان با تأکید رئیس‌جمهوری شهید و دولت سیزدهم در سه سال گذشته، از خدمات گازرسانی بهره‌مند شدند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری امروز (پنجشنبه، ۲۴ خرداد) در حاشیه آیین رونمایی از طرح‌های گازرسانی در خراسان رضوی که با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، و جمعی از وزیران دولت سیزدهم در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: دولت سیزدهم با توجه به اهمیت گاز طبیعی و نقش آن در اقتصاد و توسعه، گام‌های بلندی را برای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در خراسان رضوی برداشت، به‌نحوی که بیشترین خانوار روستایی و بیشترین واحد تولیدی، صنعتی معادل ۲۲هزار خانوار و ۲۸۰۵ واحد، گازرسانی شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۷۱۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند و پروژه گازرسانی به ۷۰ روستا نیز در حال اجراست، افزود: با تکمیل پروژه‌های گازرسانی، ۱۰۰درصد خانوار روستایی واجد شرایط استان به شبکه گاز کشور متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد: در بخش شهری نیز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر باجگیران به‌عنوان تنها شهر باقیمانده استان در دولت سیزدهم آغاز شد.

افتخاری تعداد صنایع بهره‌مند خراسان‌رضوی از نعمت گاز در ابتدای دولت سیزدهم را ۱۴ هزار و ۷۵۴ صنعت اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به ۲۸۰۵ واحد تولیدی صنعتی جدید در دولت سیزدهم، این عدد به ۱۷ هزار و ۵۵۹ رسید که بیانگر رشد ۱۹درصدی است.

وی یادآور شد: اجرای پروژه خط تقویتی انتقال گاز صالح‌آباد به تربت جام در زمستان سال ۱۴۰۱ و در پی افت فشار و قطع گاز بخشی از شهر تربت جام با دستور رئیس‌جمهوری شهید و وزیر نفت، از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی بهره‌برداری این پروژه را رکوردی هفت‌ماهه خواند و بیان کرد: این اقدام سبب شد تا در زمستان ۱۴۰۲ با وجود افزایش شدید مصارف گاز، هیچ افت فشاری در منطقه تربت جام و شهرها و روستاهای اطراف مشاهده نشود و مردم و صنعتگران در این منطقه زمستان را با گرمای گاز سپری کردند.

افتخاری با اشاره به اهمیت حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، یادآور شد: وزارت نفت طبق مصوبه‌های رئیس‌جمهوری شهید، ۶۳۰ میلیارد تومان را به پروژه‌های عام‌المنفعه در خراسان رضوی تخصیص داده است.

کد خبر 642951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =