آخرین حلقه زنجیره تأمین خوراک ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ به‌زودی اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد که در آینده نزدیک پروژه ملی احداث ایستگاه تقویت فشار دهلران واقع در استان ایلام، برای تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجتمع گاز و گاز مایع (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در بازدید از ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران بیان کرد: این پروژه با هدف جمع‌آوری و تقویت فشار گازهای همراه نفت میدان‌های دانان، آذر و دهلران تعریف، و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار دهلران، ادامه داد: این طرح به‌عنوان آخرین حلقه از زنجیره تأمین خوراک کارخانه گاز و گازمایع (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) و با سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیون یورو با هدف بهره‌برداری حداکثری از میدان‌های مشترک به‌منظور جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه تا روزانه ۸۲ میلیون فوت مکعب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار چشمه‌خوش و دهلران از طرح‌های اولویت‌دار و مهم در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است. با اجرای این پروژه‌ها، افزون بر تأمین پایدار و مستمر خوراک مجتمع گاز و گاز مایع  (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰)، از سوزانده‌شدن بخش بزرگی از گازهای مشعل میدان‌های نفتی حوزه دزفول شمالی ممانعت می‌شود که افزون بر آثار مطلوب زیست‌محیطی، بسترهای لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاری مولد، ایجاد اشتغال پایدار و بهره‌گیری از توان تکنولوژیکی و فنی و مهندسی متخصصان داخلی محقق خواهد شد.

براساس این گزارش، همه مراحل تأمین مالی، تهیه کالا، نصب و راه‌اندازی طرح ایستگاه تقویت فشار دهلران را یک شرکت ایرانی و در مدت‌زمان ۲۳ ماه انجام داده است. اجرای این طرح با همه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های خصمانه، با تکیه ‌بر توان و ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی، همسو با تکمیل زنجیره ارزش و استفاده بهینه و صیانت از منابع به‌منظور تحقق جهش تولید، جلوگیری از سوختن گازهای مشعل و حفاظت از محیط‌زیست و همچنین اشتغال‌زایی در زمان اجرای طرح و ایجاد اشتغال پایدار پس از بهره‌برداری آن انجام شد.

محل احداث ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران، حدود ۳۵ کیلومتری جنوب شرق دهلران قرار دارد. میدان نفتی دهلران در حوزه فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، از شرکت‌های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و در غرب کشور و جزو میدان‌های مشترک با کشور عراق است و از اولویت‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در برداشت و بهره‌برداری حداکثری از میدان‌های مشترک به شمار می‌رود.

آخرین حلقه زنجیره تأمین خوراک ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ به‌زودی اجرایی می‌شود

کد خبر 643193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =