شرکت ملی حفاری ایران از فهرست واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی خارج شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از خارج‌‍‌شدن نام شرکت ملی حفاری ایران از فهرست شرکت‌های در حال واگذاری به بخش خصوصی پس از گذشت ۲ دهه خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر امروز (چهارشنبه، ۳۰ خرداد) دراین‌باره گفت: حفظ جایگاه این شرکت به‌عنوان شرکتی بالادستی، سبب تقویت صنعت نفت کشور خواهد شد.

وی ضمن تبریک به مجموعه کارکنان صنعت نفت، به‌ویژه کارکنان شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: در عمر سه‌ساله دولت سیزدهم، تلاش‌های بی‌وقفه و مضاعفی با این نگاه حاکمیتی که شرکت ملی حفاری ایران، جایگاه ویژه‌ای در زنجیره تولید دارد انجام شد که نتیجه آن خروج این شرکت از طرح واگذاری به بخش خصوصی بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی‌(ره) تأسیس شد، بیان کرد: نقش‌آفرینی بی‌بدیل این شرکت در فرایند تولید نفت و گاز یکی از دستاوردهای ارزشمند کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که با تلاش و پایمردی کارکنان شریف این شرکت به ‌ثمر نشسته است.

خجسته‌مهر افزود: شرکت ملی حفاری ایران در بیش از ۴۰ سال گذشته با حفر چاه‌های اکتشافی، توسعه‌ای، تعمیری و تکمیلی در خشکی و دریا به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید، تحقق برنامه‌های صنعت نفت، تلاش در مسیر بومی‌سازی این صنعت راهبردی، پرورش نیروی انسانی متخصص و تثبیت نرخ حفاری در کشور توانسته است نقشی محوری و ارزنده ایفا کند.

وی با تأکید بر ارتقای جایگاه شرکت ملی حفاری در مسیر تحول و توسعه روزافزون گفت: خارج‌شدن این شرکت از طرح واگذاری، فرصت باارزشی است تا برای روزآمدکردن و چابک‌سازی این شرکت و استفاده از ظرفیت‌های مستعد بالقوه و بالفعل آن اقدام شود.

کد خبر 643228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =