ضرورت تعریف پروژه‌های پژوهشی متناسب با نیاز عملیاتی شرکت نفت فلات قاره

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: اقدام‌های سازنده‌ای در فرایند تعریف پروژه‌های پژوهشی متناسب با نیاز شرکت نفت فلات قاره انجام شده است تا این پروژه‌ها همگام با نیاز عملیاتی شرکت، طراحی و تعریف شود.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، نشست تخصصی شورای پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با حضور مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک علم و فناوری صنعت نفت، علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا قانعی، مدیر منطقه بهرگان و دیگر مسئولان، در سالن کنفرانس منطقه عملیاتی بهرگان برگزار شد.

علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، در این نشست گفت: اقدام‌های بسیار قابل توجه و مهمی در حوزه تولید و ساخت بار اول در مناطق عملیاتی شرکت به‌ویژه در منطقه بهرگان انجام شده است. برای نمونه، همکاران سکوی سروش تعمیر اساسی توربین این سکو را با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با موفقیت انجام دادند.

وی افزود: همچنین اقدام‌های مناسبی در فرایند تعریف پروژه‌های پژوهشی متناسب با نیاز شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است تا این پروژه‌ها همگام با نیاز عملیاتی شرکت، طراحی و تعریف شود. ضمن اینکه برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در پروژه‌های ساخت بار اول در شرکت نفت فلات قاره ایران در سال جاری انجام شده است.

روند روبه‌رشد تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول در شرکت نفت فلات قاره

مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز با ارائه سبد پروژه‌های پژوهشی و فناورانه شرکت نفت فلات قاره گفت: در تعریف پروژه‌ها جهت‌گیری‌ها به‌سمتی بوده که تعداد پایلوت‌های میدانی فناورانه رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم روند روبه‌رشد تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول براساس نیازهای عملیاتی شرکت و با ارتقای بلوغ فناوری با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: این مدیریت با تمام ظرفیت‌های خود آمادگی حضور در مناطق عملیاتی برای بررسی چالش‌های موجود و ارزیابی نیازها و حداکثر همکاری در دریافت مجوز تعریف پیشنهادهای پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول را دارد.

انجام اقدام‌های ارزشمند در حوزه پژوهش شرکت نفت فلات قاره

محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک علم و فناوری صنعت نفت، درباره فعالیت‌های انجام‌شده در شرکت نفت فلات قاره ایران به تناسب دیگر شرکت‌های نفتی گفت: با توجه به گزارش‌ها و مستندهای ارائه‌شده توسط همکاران شرکت نفت فلات قاره، خوشبختانه اقدام‌های بسیار مطلوبی در این حوزه انجام شده است.

علیرضا قانعی، مدیر منطقه عملیاتی بهرگان هم درباره اهمیت برگزاری این نشست در پیشبرد اهداف موردنظر شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: اگر می‌خواهیم به‌روز باشیم و از شیوه‌های سنتی تولید دوری کنیم و تولیدمان را پایدار نگه داریم، باید دانش‌محور شویم.

وی با اشاره به حضور گروه پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت ایران در سکوی سروش منطقه بهرگان، تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث حضور در سکوی سروش شد، تعمیر یک توربین زیمنس ساخت کشور آلمان بود که با وجود شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، با تلاش همکاران نخبه شرکت نفت فلات قاره مستقر روی سکوی سروش محقق شد.

کد خبر 643300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =