ارائه ۲۸ خدمت شرکت ملی گاز ایران در پنجره هوشمند خدمات‌رسانی دولت

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران گفت: این شرکت در دولت سیزدهم با طراحی سامانه و اتصال آن به پنجره هوشمند خدمات‌رسانی دولت، توانسته است ۲۸ مورد از خدمات تخصصی و عمومی شرکت را به‌طور مستقیم در دسترس مشترکان قرار دهد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی در تشریح عملکرد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سه سال اخیر بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با نیروهای توانمند در مناطق عملیاتی، شرکت‌های گاز استانی و پالایشگاه‌ها، اقدام‌های مثبتی در زمینه توسعه و تقویت زیرساخت‌ها انجام شده است.

وی درباره توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه توضیح داد: طراحی مرکز زیرساخت داده‌های شرکت ملی گاز ایران با مساحت ۱۵۰ مترمربع، ازجمله این اقدام‌هاست.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران افزود: با هدف مکان‌محورشدن تجهیزات و دارایی‌های شرکت، طراحی و اجرای اپلیکیشن‌های ملی مانند سامانه IGN در دستور کار قرار گرفت. این سامانه اکنون در دو بخش گازهای استانی و بخش انتقال گاز ایران در حال اجراست.

سراجی با اشاره به اهتمام شرکت ملی گاز ایران برای اجرای مصوبه‌های دولت، تصریح کرد: در حوزه مأموریت این مدیریت موضوع اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت در بستر ESE اجرا و پس از دریافت تأیید سازمان پدافند غیرعامل، ۲۸ خدمت شرکت ملی گاز ایران به‌منظور دسترسی مشترکان به خدمات، روی این پنجره فعال شد.

وی با اشاره به طراحی سامانه متمرکز شبکه‌های گازرسانی گفت: این سامانه به‌صورت متمرکز در اختیار شرکت‌های تابع قرار داده شده است تا از آن برای استفاده در فرایند طراحی شبکه بهره‌ گرفته شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در پایان با تأکید به اهمیت اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای گاز در فرایند بهینه‌سازی مصرف اعلام کرد: کارهای مشاوره‌ای مرتبط با حوزه مأموریت این واحد انجام شده و اکنون در مرحله پایلوت در برخی شرکت‌های تابع است تا پس از آزمون نهایی و اخذ مجوز پروژه اصلی، در کشور اجرایی شود.

کد خبر 643305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =