انتقال بیش از ۹۰۰ میلیون لیتر مواد نفتی از منطقه فارس در ۳ ماه نخست ۱۴۰۳

مدیر منطقه فارس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: حجم انتقال در این منطقه در سه ماه نخست سال با بیش از ۸۰۰ میلیون لیتر نفت خام و ۱۰۰ میلیون لیتر میعانات گازی به استان‌های همجوار، نسبت به مدت مشابه پارسال ۲درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس، علیرضا عطار با بیان اینکه خطوط لوله نفت خام و میعانات فارس حدود ۱۰درصد از کل خطوط لوله انتقال نفت خام کشور را شامل می‌شود، گفت: ظرفیت انتقال در این منطقه روزانه حدود ۱۰۵ هزار بشکه معادل استفاده از ۵۰۰ تانکر جاده‌ای ۳۰ هزار لیتری و  ۸۰۰ نفر ساعت کار شبانه‌روزی است.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای سه خط ورودی از مبدأ شرکت نفت و گاز گچساران و زاگرس جنوبی به پالایشگاه شیراز است، تصریح کرد: مقدار انتقال نفت خام خط ۱۰ اینچ گچساران شیراز در سه ماه نخست سال  ۱۴۰۳، بیش از ۴ میلیون و ۴۱۷ هزار بشکه (معادل روزانه ۴۷ هزار و ۵۰۵  بشکه) بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۴۴درصد افزایش داشته که این موضوع با تزریق مواد روان‌کننده حاصل شده است.

مدیر منطقه فارس ادامه داد: مقدار انتقال میعانات گازی خط ۸ اینچ دالان به شیراز در سه ماه نخست سال ۵۳۰ هزار و ۲۷۱ بشکه در روز و مقدار انتقال نفت خام خط ۱۰ اینچ سروستان به شیراز، روزانه ۴۹۲ هزار و ۱۵۷ بشکه معادل روزانه ۵ هزار و ۲۹۲ بشکه بوده است.

عطار با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است، گفت: منطقه فارس در سال ۱۳۵۲ به‌منظور تأمین نفت خام پالایشگاه شیراز تأسیس و در دو بخش خطوط لوله و مخابرات فعالیت می‌کند.

کد خبر 643438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =