امضای توافق‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران برای ارتقای امنیت و اقتصاد منطقه بسیار مهم است

سرپرست ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه امضای توافق‌نامه راهبردی انتقال گاز روسیه به ایران برای دو کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است، گفت: عزم و اراده راسخ تهران - مسکو همسو با ارتقای سطح روابط پیام مهمی به دنیا دارد و مسیر همکاری گازی آغازشده بین دو کشور، به توافق‌نامه‌ها و قراردادهای بزرگ‌تر منجر خواهد شد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد مخبر امروز (چهارشنبه، ششم تیر) در دیدار با الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم، و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه، با بیان اینکه امضای توافق‌نامه صدور گاز روسیه به ایران برای ارتقای امنیت و اقتصاد منطقه بسیار مهم است، بر اجرا و تکمیل هرچه سریع‌تر کریدور شمال - جنوب و خط ریلی رشت - بندرعباس برای اتصال کشورهای منطقه به این کریدور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی همواره به‌دنبال نهایی‌شدن تفاهم‌نامه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران بود، افزود: با امضای این توافق‌نامه، جمهوری اسلامی ایران به قطب منطقه‌ای گاز بدل خواهد شد و فصلی نو در منطقه و ارتباطات بین‌الملل رقم خواهد خورد.

سرپرست ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه امضای توافق‌نامه مشترک راهبردی درباره انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران برای دو کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: عزم و اراده راسخ تهران - مسکو همسو با ارتقای سطح روابط پیامی تازه برای جهان دارد و مسیر همکاری گازی آغازشده بین دو کشور به توافق‌نامه‌ها و قراردادهای بزرگ‌تر منجر خواهد شد.

میلر هم در این دیدار با بیان اینکه امضای توافق‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران اقدامی بسیار مهم و بزرگ است که در آینده نتایج بسیار مثبتی در منطقه خواهد داشت، گفت: رؤسای‌جمهوری دو کشور فعالانه پیگیر امضای این توافق‌نامه بودند و گازپروم و شرکت‌های زیرمجموعه متعهد هستند با جدیت مفاد این توافق‌نامه را به قرارداد تبدیل کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

پس از این دیدار، توافق‌نامه همکاری دوجانبه در حوزه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران بین شرکت‌های ملی گاز ایران و گازپروم اسپرت در حضور سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیرعامل شرکت گازپروم امضا شد.

کد خبر 643483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =