تولید و تقاضای نفت آمریکا در ماه آوریل افزایش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش تولید و تقاضای نفت این کشور در ماه آوریل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه (هشتم تیر) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید و تقاضای نفت آمریکا در ماه آوریل به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر رسید.

مجموع تولید روزانه نفت خام از میدان‌های آمریکا در ماه آوریل با ۷۲ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه پیش به ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه رسید که بالاترین سطح از ماه دسامبر تاکنون به‌ شمار می‌رود.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضای روزانه نفت خام و فرآورده‌های نفتی که معیار سنجش تقاضای این نهاد انرژی به‌ شمار می‌رود، در ماه آوریل با ۱۳۱ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه مارس به ۲۰ میلیون بشکه افزایش یافت که بالاترین سطح از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون است.

جیووانی استانوو، تحلیلگر بانک سرمایه‌گذاری یوبی‌اس گفت: در مقایسه با گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضا حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است، درحالی‌که تولید نفت خام کمتر بود که محدودیت عرضه در بازار در ماه آوریل را نشان می‌دهد.

وی افزود: همه محصولات اصلی مانند بنزین، فرآورده‌های تقطیری و جت بیشتر از برآورد این نهاد در گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی بود.

براساس گزارش تولید ماهانه ۹۱۴ اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید ناخالص گاز طبیعی در ۴۸ ایالت هم‌مرز در آمریکا در ماه آوریل برای دومین ماه پیاپی با روزانه ۱۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب کاهش نسبت به ماه مارس، به روزانه ۱۱۴.۰ میلیارد فوت‌مکعب رسید.

این رقم با تولید بی‌سابقه ۱۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در ماه دسامبر ۲۰۲۳ مقایسه می‌شود.

همچنین، تولید ماهانه گاز طبیعی در ایالت‌های تولیدکننده گاز در ایالت تگزاس در ماه آوریل به کمترین سطح در سه ماه گذشته یعنی روزانه ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فوت‌مکعب رسید و در پنسیلوانیا به بالاترین سطح در دو ماه اخیر یعنی ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز افزایش یافت.

این مقدار تولید با تولید ماهانه بی‌سابقه ۳۵.۰ میلیارد فوت‌مکعب در روز در ایالت تگزاس در دسامبر ۲۰۲۳ و ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز در پنسیلوانیا در دسامبر ۲۰۲۱ مقایسه می‌شود.

کد خبر 643565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =