آمریکا ۴.۶۵ میلیون بشکه نفت برای ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود می‌خرد

وزارت انرژی آمریکا از قرارداد خرید ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام برای ذخیره‌سازی‌های راهبردی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد قرارداد خرید ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام را برای ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت این کشور نهایی کرده است که سه ماه پایانی امسال به منطقه بایو چوک‌تاو در ایالت لوئیزیانا تحویل می‌شود.

بنابر اعلام این وزارتخانه، شرکت اکسون موبیل ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه از این قرارداد را تأمین خواهد کرد و مقدار باقی‌مانده آن هم از سوی شرکت مک‌کوئر کومودیتیز تریدینگ تأمین خواهد شد. میانگین ​​قیمت خرید نفت ۷۶ دلار و ۹۲ سنت برای هر بشکه است.

این خرید آخرین مورد از مجموعه قراردادهایی به شمار می‌آید که برای پرکردن ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت این کشور پس از برداشت بی‌سابقه ۱۸۰ میلیون بشکه‌ای در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. فروش این مقدار نفت تلاشی برای مهار قیمت بنزین بود که پس از آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین به بیش از ۵ دلار به ازای هر گالن رسیده بود. فروش نفت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی، حجم این ذخیره‌سازی‌ها را به کمترین مقدار در ۴۰ سال اخیر کاهش داد.

وزارت انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد این کشور پس از فروش نفت با قیمت حدود ۹۵ دلار برای هر بشکه در سال ۲۰۲۲ که آن را «معامله خوب برای مالیات‌دهندگان» نامید، تاکنون درمجموع ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه با میانگین قیمت ​​حدود ۷۷ دلار برای هر بشکه بازخرید کرده است.

وزارت انرژی آمریکا همچنین به‌منظور پرکردن دوباره ذخیره‌سازی‌های راهبردی با کنگره این کشور برای لغو فروش برنامه‌ریزی‌شده ۱۴۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر همکاری کرده است.

جنیفر گرنهولم، وزیر انرژی آمریکا، گفت: همان‌طور که وعده داده بودیم، ۱۸۰ میلیون بشکه نفت را که در پاسخ به درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین فروخته بودیم، به این ذخایر بازگرداندیم و این را در حالی انجام دادیم که معامله مطلوبی برای مالیات‌دهندگان به‌ دست آوردیم و بزرگ‌ترین ذخیره‌سازی راهبردی نفت جهان را هم حفظ کردیم.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه ممکن است با استفاده از حدود یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار باقی‌مانده در حساب درآمدهای خود، خرید نفت را برای ذخیره‌سازی‌های راهبردی تا سال آینده میلادی ادامه دهد. این مقدار بودجه با قیمت‌های کنونی نفت می‌تواند خرید حدود ۱۵ میلیون بشکه نفت را تأمین کند.

این وزارتخانه آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بود که در نظر دارد نفت را با قیمت ۷۹ دلار برای هر بشکه یا با قیمتی پایین‌تر بخرد.

ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا از تاریخ ۱۹ ژوئیه (جمعه، ۲۹ تیر) حدود ۳۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت داشت که بالاترین مقدار از پایان سال ۲۰۲۲ به‌ شمار می‌رود، اما بسیار کمتر از مقدار معمول ۶۰۰-۷۰۰ میلیون بشکه در دهه گذشته، زمانی که ایالات‌متحده به‌شدت به واردات نفت وابسته بود، است.

کد خبر 644765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =