کم‌رنگ‌شدن اثر توفان «بریل» قیمت نفت را کاهش داد

کاهش نگرانی‌ها درباره عرضه نفت از تأسیسات تولید در سواحل خلیج مکزیک آمریکا و در عین حال تقاضای ضعیف چین، قیمت نفت را پایین آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۰ تیر)، به‌دنبال ازبین‌رفتن تأثیر توفان «بریل» در تأسیسات نفتی ایالت تگزاس آمریکا و داده‌های تورمی که سبب تضعیف تقاضای نفت در چین شد، کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از افت ۱.۳درصدی در جلسه معاملاتی پیشین، تا ساعت ۶ و ۳۲ دقیقه روز چهارشنبه به وقت گرینویچ با ۵۸ سنت یا ۰.۶۹ درصد افت به ۸۴ دلار و ۸ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا پس از افت ۱.۱درصدی در جلسه معاملاتی پیشین، با ۴۸ سنت یا ۰.۵۹درصد کاهش، ۸۰ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

در پی ظهور نشانه‌هایی مبنی بر آسیب‌ندیدن جدی تأسیسات نفتی ایالات تگزاس در اثر وزش توفان شدید «بریل» در روز دوشنبه (۱۸ تیر)، هر دو شاخص در سه جلسه معاملاتی پیشین حدود ۳درصد کاهش یافتند.

شرکت‌های نفت و گاز واقع در سواحل خلیج مکزیک آمریکا از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر) شماری از فعالیت‌های خود را از سر گرفتند، بعضی از پایانه‌ها بازگشایی شدند و بیشتر تولیدکنندگان و تأسیسات در حال افزایش تولید هستند، اگرچه تعدادی هم آسیب دیدند و برق هنوز به‌طور کامل در همه‌جا وصل نشده است.

سورو سارکار، سرپرست گروه بخش انرژی بانک دی‌بی‌اس (DBS)، دراین‌باره گفت: به نظر می‌رسد توفان «بریل» اکنون بزرگ‌ترین محرک و فرصتی برای معامله‌گران است تا پس از روندی افزایشی طی دو هفته گذشته، بعضی از سودها را به‌ دست آورند.

نگرانی‌ها درباره تقاضا در چین هم بر قیمت‌ها تأثیر گذاشت؛ زیرا قیمت‌های مصرف‌کننده در دومین اقتصاد بزرگ جهان برای پنجمین ماه پیاپی در ژوئن رشد کرد، اما کمتر از حد انتظارها بود، درحالی‌که کاهش قیمت‌های تولیدکننده ادامه داشت.

کد خبر 644090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =