توقف ترانزیت نفت لوک اویل روسیه از مسیر اوکراین

اسلواکی و مجارستان اعلام کردند اوکراین ترانزیت نفت شرکت لوک‌اویل روسیه را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسلواکی و مجارستان در پی ممنوعیت اوکراین برای ترانزیت نفت شرکت لوک‌ اویل روسیه از خاک این کشور، دریافت نفت از این شرکت روس را متوقف کردند.

این اقدام از ماهیت ناپایدار بخشی از ترانزیت نفت روسیه به اروپا از خط لوله دروژبا به‌عنوان آخرین مسیر اصلی عرضه نفت روسیه به قاره سبز حکایت دارد.

اسلواکی و مجارستان هردو اعلام کردند با وجود توقف عرضه نفت لوک اویل، همچنان از دیگر شرکت‌های روس نفت دریافت می‌کنند.

شرکت حمل‌ونقل نفت اسلواکی ترانس‌پترول (اپراتور انتقال نفت اسلواکی) به‌تازگی اعلام کرده تحویل نفت از لوک اویل متوقف شده است، اما محموله‌های نفت دیگر صادرکنندگان روس از طریق اوکراین به اسلواکی می‌رسد.

وزارت اقتصاد اسلواکی هم اعلام کرد تحویل نفت از لوک اویل (دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه، پس از قرارگرفتن این شرکت در فهرست تحریم‌های اوکراین)، از مسیر اوکراین به اسلواکی متوقف شده است.

براساس اعلام این وزارتخانه، طبق داده‌های ترانس پترول، تحویل نفت روسیه به اسلواکی متوقف نشده و پالایشگاه «اسلونفت» اسلواکی برای دریافت نفت لوک اویل با مشکل روبه‌رو شده است.

در این بیانیه آمده است که «اسلونفت» تحویل را از یک تأمین‌کننده دیگر تضمین کرده و این وزارتخانه در حال بررسی این موضوع با شریکان اوکراینی است.

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، روز سه‌شنبه گفت: انتقال محموله‌های گاز از روسیه به مجارستان بدون مانع با خط لوله ترک‌استریم در دریای سیاه جریان دارد، اما نفت خام لوک اویل دیگر از طریق اوکراین و خط لوله دروژبا منتقل نمی‌شود.

کد خبر 644292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =