۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 644295
شمار دکل‌های حفاری آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از افزایش تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های حفاری آمریکا برای دومین بار در سه هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژوئیه (جمعه، ۲۹ تیر) برای دومین بار در سه هفته افزایش یافت.

براساس گزارش روز جمعه این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشانه‌ اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۱۹ ژوئیه با دو عدد افزایش به ۵۸۶ دستگاه رسید.

به‌ گفته بیکرهیوز، با وجود افزایش تعداد دکل‌های حفاری در هفته جاری، مجموع تعداد دکل‌ها همچنان ۸۳ دستگاه یا ۱۲درصد کمتر از مدت‌زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با یک عدد کاهش به ۴۷۷ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون به‌ شمار می‌رود، درحالی‌که تعداد دکل‌های گازی این کشور با افزایش سه عددی به ۱۰۳ دستگاه رسید که بالاترین تعداد از اواسط ماه مه تاکنون است.

شرکت‌های حفاری تعداد دکل‌های فعال خود را در ایالت کالیفرنیا با دو عدد افزایش در مجموع به هفت دستگاه رساندند که بالاترین تعداد از اکتبر ۲۰۲۲ تاکنون است. در همین حال، شمار دکل‌های حفاری فعال در ایالت اوکلاهما با یک عدد کاهش به ۳۳ دستگاه رسید که کمترین تعداد از سپتامبر ۲۰۲۱ تاکنون به‌شمار می‌رود.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت‌ نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهامداران به‌جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌شمار می‌رود.

دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات میدان‌های نفتی اس‌ال‌بی و هالیبرتون روز جمعه نسبت به کاهش فعالیت‌های حفاری در آمریکای شمالی برای نیمه دوم سال جاری هشدار دادند.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۱۲درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. قیمت ‌معامله‌های آتی گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۱۶درصد کاهش داشته است.

براساس تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اداره اطلاعات انرژی آمریکا، افزایش قیمت‌های نفت شرکت‌های حفاری را ترغیب می‌کند تولید روزانه نفت خام این کشور را از مقدار بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ و ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۵ برسانند.

در حوزه گاز هم پس از کاهش قیمت‌های گاز در ماه‌های فوریه و مارس به پایین‌ترین سطح در سه سال و نیم گذشته، تعدادی از تولیدکنندگان هزینه‌های خود را برای فعالیت‌های حفاری کاهش دادند.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کاهش حفاری‌ها سبب کاهش تولید روزانه گاز آمریکا از رقم بی‌سابقه ۱۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۴ می‌شود.

کد خبر 644295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =