۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
  • کد خبر: 644365
کاهش واردات نفت کوره چین در نیمه نخست ۲۰۲۴

واردات نفت کوره چین در نیمه نخست سال ۲۰۲۴، ۱۱درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد کل واردات نفت کوره این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۲۴، در بحبوحه حاشیه‌ سودهای ضعیف پالایشی و تضعیف تقاضای سوخت، ۱۱درصد کاهش یافت.

براساس این آمارها، واردات نفت کوره چین در دوره مورد بررسی، درمجموع ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تن یا حدود ۷۵ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه بوده است.

پالایشگاه‌های چینی به‌طور معمول نفت کوره را به‌عنوان ماده اولیه پالایشی خریداری می‌کنند و پس از آنکه پالایشگاه‌های مستقل چینی خرید نفت مخلوط روسیه را افزایش دادند، واردات در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد یک دهه اخیر رسید.

بااین‌حال، واردات ماهانه نفت کوره در پایان سه ماه دوم با افت روبه‌رو شد و خرید این فرآورده نفتی در سال جاری میلادی با کاهش همراه بود.

همچنین براساس داده‌های اداره کل گمرک چین، واردات ژوئن درمجموع به یک‌میلیون و ۴۹۰ هزار تن رسید که ۳۱درصد کمتر از ماه مه و ۴۵درصد کمتر از سال پیش از آن بوده است.

قیمت‌های بالاتر نفت خام و تقاضای ضعیف‌تر برای فرآورده‌های نفتی بر حاشیه‌های سود پالایشی تأثیر گذاشته و تقاضا برای مواد اولیه را کاهش داده است.

در همین حال، حجم صادرات نفت کوره برای بانکرینگ به ۹ میلیون و ۵۰ هزار تن در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ رسید که ۸.۳درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

کد خبر 644365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =