تشدید اقدام‌های کنترلی و نظارتی در حوزه سوخت دریایی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار گفت: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی، اقدام‌های کنترلی و نظارتی در حوزه سوخت دریایی تشدید شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، سیدکیومرث کمالیار در این زمینه بیان کرد: به‌منظور اجرای رسالت شرکت و صیانت از سرمایه‌های ملی و پیشگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو، برنامه‌ریزی لازم برای اتخاذ تدابیر نظارتی و عملیاتی به‌منظور افزایش حصول اطمینان از تخصیص و تحویل سوخت به مصرف‌کنندگان واقعی در کارگروه‌های ویژه بررسی و نظارت‌ها در این حوزه بیش از گذشته در حال انجام است.

وی گفت: حوزه سوخت دریایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تخصیص سوخت که از مصرف‌کنندگان شاخص در منطقه است، همواره اهمیتی ویژه‌ دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار تصریح کرد: در نخستین اقدام با تشکیل گروه نظارتی متشکل از نماینده منطقه، اداره شیلات، دریابانی و یگان حفاظت شیلات نسبت به بازدید ۱۰۰درصدی تمامی شناورهای صیادی و تجاری پیش از تأییدیه سیستمی ترددها در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) اقدام شد.

کمالیار دیگر اقدام‌های شاخص در این حوزه را شامل حذف دفترچه فیزیکی ثبت تردد و ملاک قرار دادن تأییدیه سیستمی ترددها در «سدف» و اجباری‌کردن ثبت و تأیید تردد قایق‌های بنزینی توسط دریابانی و کنترل ترددها در این سامانه برای هر دوره تلاش صید به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی اعلام کرد.

وی بیان کرد: مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی وظیفه‌ای قانونی و شرعی برای همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است و باید با یاری یکدیگر در حفظ و صیانت از این سرمایه ملی بکوشیم.

کد خبر 644628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =