۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
  • کد خبر: 644758
قیمت نفت کاهش یافت

در پی فروکش‌کردن تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره آغاز جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه، قیمت نفت روز سه‌شنبه (نهم مرداد) ۲درصد کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه با یک دلار و ۳۵ سنت یا ۱.۷درصد افت به ۷۹ دلار و ۷۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با یک دلار و ۳۵ سنت یا ۱.۸درصد کاهش ۷۵ دلار و ۸۱ سنت به ازای هر بشکه دادوستد شد.

تنش‌ها در خاورمیانه سبب نگرانی سرمایه‌گذاران درباره تأثیر بالقوه آن‌ها بر تولید نفت خام در بزرگ‌ترین منطقه تولیدکننده نفت جهان شد. بااین‌حال، این تنش‌ها تاکنون تأثیری بر تولید نداشته است.

جیووانی استانوو، تحلیلگر شرکت خدمات مالی یوبی‌اس، گفت: با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، هرگونه اختلال در عرضه نفت، واکنش مثبت قیمت‌ها را محدود می‌کند.

همچنین، به‌دلیل کاهش تقاضای چین و امید به توافق برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه، نفت خام شاخص برنت و نفت خام آمریکا هفته گذشته به‌ترتیب ۱.۸ و ۳.۷درصد کاهش یافتند.

باب یاوگر، مدیر معامله‌های آتی انرژی در شرکت میزوهو در نیویورک، گفت: مشکلات اقتصادی در چین نیز تأثیر منفی بر بازار نفت می‌گذارد.

داده‌های منتشرشده در این ماه نشان داد که مجموع واردات نفت کوره چین در نیمه نخست امسال ۱۱درصد کاهش یافته و این موضوع نگرانی‌ها را درباره چشم‌انداز تقاضای بیشتر در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان افزایش داده است.

درهمین‌حال، به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر فروش دوباره محموله‌های نفت خام آمریکا و نیجریه از سوی پالایشگاه بزرگ نفت دانگوت نیجریه پس از ایجاد مشکلات فنی در این پالایشگاه، قیمت نفت پایان هفته گذشته کاهش یافت.

کد خبر 644758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =