افزایش بیش از یک دلاری قیمت نفت در پی ترور رهبر سیاسی حماس

قیمت‌های جهانی نفت خام پس از ترور رهبر سیاسی حماس در ایران بیش از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (دهم مرداد) در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران که باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه شده است بیش از یک دلار افزایش یافتند، بااین‌حال افزایش قیمت‌ها به‌دنبال فشار نگرانی‌ها درباره تقاضای ضعیف چین محدود بود.

نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه تا ساعت ۶ و ۲۵ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۳۹ سنت یا ۱.۸درصد افزایش ۸۰ دلار و ۲ سنت برای هر بشکه معامله شد، درحالی‌که قیمت این شاخص برای تحویل در ماه اکتبر با یک دلار و ۳۴ سنت افزایش به ۷۹ دلار و ۴۱ سنت رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۳۸ سنت یا ۱.۹درصد افزایش، ۷۶ دلار و ۱۱ سنت به ازای هر بشکه دادوستد شد.

دو شاخص برنت و دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه (نهم مرداد) حدود ۱.۴درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسیدند.

تونی سیکامور، تحلیلگر مؤسسه آی‌جی (IG)، دراین‌باره گفت: کنار هم قرار دادن اتفاق‌های اخیر در عراق، لبنان و ایران بی‌شک شانس تشدید تنش در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: شایان ذکر است که پس از سه هفته پیاپی کاهش، حجم معاملات خرید (long positioning) در سفته‌بازی بازار نفت به مقدار قابل‌ توجهی کاهش یافته است، ازاین‌رو اوضاع برای یک بازگشت مهیاست.

کد خبر 644812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =