۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
  • کد خبر: 645013
قیمت نفت به پایین‌ترین سطح ۸ ماه اخیر رسید

قیمت نفت در پی ترس از رکود اقتصادی آمریکا که تنش‌های خاورمیانه را خنثی کرده است، به زیر ۸۰ دلار و پایین‌ترین حد در هشت ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (۱۵ مرداد) با وجود نگرانی‌ها مبنی بر تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه که می‌تواند بر عرضه نفت از بزرگترین منطقه تولیدکننده نفت جهان تأثیر بگذارد، در پی ترس از وقوع رکود اقتصادی در ایالات متحده آمریکا، بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان، به پایین‌ترین حد خود در هشت ماه اخیر رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۴ سنت یا ۰.۱ درصد افت به ۷۶ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد افت، ۷۳ دلار و ۳۹ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

به گفته مقام‌های فلسطینی، یک روز پس از پایان دور مذاکرات صلح در قاهره، درگیری‌های مداوم در غزه با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دو مدرسه و کشته شدن دست کم ۳۰ نفر در روز یکشنبه (۱۴ مرداد) ادامه یافت.

پس از آن که ایران و گروه‌های حماس و حزب‌الله لبنان تصمیم گرفتند ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس و فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله لبنان را تلافی کنند، رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال آماده‌سازی برای تشدید تنش جدی در منطقه هستند.

تحلیلگران بانک استرالیایی ای‌ان‌زد (ANZ) در یادداشتی گفتند: اگر درگیری‌ها در خاورمیانه تشدید شود، احتمال تأثیرپذیری صادرات نفت خام وجود خواهد داشت.

قیمت شاخص‌های برنت و دبلیوتی‌آی با وجود نگرانی‌ها درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، بیش از سه درصد سقوط کردند، به‌طوری که قیمت این دو شاخص در معاملات روز جمعه (۱۲ مرداد) با پشت سر گذاشتن هفته‌ای پرنوسان به پایین‌ترین حد خود از ژانویه رسید.

هر دو شاخص طی هفته گذشته برای چهارمین هفته پیاپی با کاهش روبه‌رو بودند که بیشترین کاهش از نوامبر ۲۰۲۳ به شمار می‌آید.

قیمت نفت به‌دلیل ترس از رکود اقتصادی آمریکا و نشانه‌ها از پایبندی شماری از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت-اوپک و غیراوپک برای تسهیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه (هشت عضو) از اکتبر امسال، با کاهش روبه‌رو بوده است.

کد خبر 645013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =