موفقیت دولت چهاردهم را موفقیت خود و نظام می‌دانیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما مطابق رهنمود صریح رهبر انقلاب، موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم.

به گزارش شانا به‌نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف امروز (سه‌شنبه، نهم مرداد) در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که در مجلس شورای اسلامی و با حضور مسئولان کشوری و لشکری، ۱۱۰ هیئت خارجی، رؤسای ۱۰ سازمان بین‌المللی و رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، امروز را روزی تاریخی دانست و بیان کرد: امروز، روزی است که نه‌تنها جناب آقای پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران برای خدمت به مردم قسم یاد می‌کند، بلکه ما نیز متعهد می‌شویم در راه پیشرفت و اعتلای کشور، تأمین رفاه مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، قوه مجریه را یاری کنیم.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از همه ابزارهای تقنینی، نظارتی و مشورتی خود استفاده می‌کند تا از دولت در مسیر دشوار پیش رو برای خدمت صادقانه به ملت ایران حمایت کند. ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب، موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم و دراین‌باره تصریحات مکرر رئیس‌جمهوری مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی، رعایت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای کشور برای تفاهم و همکاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس خود را در این چارچوب کنار دولت تعریف می‌کند و اطمینان داریم در صورت رعایت این اصول از سوی دولت، مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور، شاهد صدای واحد ایران خواهیم بود که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای مردم رقم بزند.

قالیباف با بیان اینکه ما معتقدیم چراغ راه حرکت کشور، عقلانیت انقلابی است که مخرج مشترک انقلابی‌گری، مردمی‌بودن و کارآمدی است که می‌تواند رفاه مردم و پیشرفت کشور را در فضایی عادلانه با تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی رقم بزند، گفت: در این مسیر توجه به تحولات جهانی و داخلی ازجمله تغییرات فناوری و نوآوری و تغییر آرایش منطقه‌ای و جهانی امری ضروری است که باید با چشم‌اندازی روشن و اراده‌ای استوار، جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم.

وی بیان کرد: ما دست دوستمان را به گرمی خواهیم فشرد و باب گفت‌وگو با دیگران را گشوده نگاه خواهیم داشت و در عین حال اجازه نخواهیم داد عزت و منافع ملی کشورمان خدشه‌دار شود. در این میان همسایگان ما و کشورهایی که هنگام سختی‌ها به ما کمک کرده‌اند، در اولویت هستند. گسترش صلح و ثبات در منطقه، دغدغه اصلی ما بوده و هست و همان‌طور که در سال‌های گذشته با دیپلماسی فعال و تقویت محور مقاومت برای این منظور همت گماشته‌ایم، به این راه مقدس ادامه خواهیم داد.

کد خبر 644772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =