برگزاری آزمون استخدامی تا به‌کارگیری نخبگان و تعیین تکلیف ۱۰ هزار پرونده معطل کارکنان

مدیرکل آموزش و برنامه‌ریزی سرمایه انسانی و تحول اداری وزارت نفت، با اشاره به جزئیات عملکرد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، گفت: در سه سال اخیر تلاش کردیم در مسیر بهبود وضع نیروی انسانی وزارت نفت گام برداریم.

علی ستوده در گفت‌و گوبا خبرنگار شانا، با بیان اینکه در سه سال اخیر اقدام‌های مهمی مانند اخذ مجوز استخدام و برگزاری آزمون استخدام رسمی پس از وقفه ۸ساله انجام شده است، تصریح کرد: در مدت یادشده پیگیری سفرهای استانی متعدد و بازدیدهای میدانی برای ارتباط با بدنه عملیات و کارکنان خدوم صنعت نفت در معیت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و دیگر مدیران ارشد حوزه سرمایه انسانی به‌منظور بررسی و احصای چالش‌ها برای طرح و تصمیم‌گیری یا تصمیم‌سازی در شورای مدیران توسعه منابع انسانی انجام شده است.

وی افزود: استخدام فارغ‌التحصیلان دوره «الف» دانشگاه صنعت نفت، عملیاتی‌کردن قوانین ابلاغی بالادستی در حوزه استخدام، تبدیل وضعیت کارکنان غیررسمی ایثارگر، برقراری مجدد امریه طرح نظام و نخبه وظیفه پس از حدود یک سال‌ونیم وقفه و ابطال سهمیه‌های وزارت نفت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، جذب و به‌کارگیری نخبگان معرفی‌شده از سوی سازمان اداری و استخدامی و بنیاد ملی نخبگان و تعیین‌تکلیف بیش از ۱۰ هزار پرونده بررسی سوابق و تعدیل مدارک کارکنان رسمی، از دیگر فعالیت‌های بارز انجام‌شده در حوزه منابع انسانی وزرات نفت در سه سال اخیر بوده است.

مدیرکل آموزش و برنامه‌ریزی سرمایه انسانی و تحول اداری وزارت نفت همچنین بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری، ایجاد و توسعه سامانه‌های منابع انسانی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره تدوین و عملیاتی‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای، پژوهشی و آموزشی و... را تنها بخش کوچکی از تلاش‌های مجدانه مجموعه مدیریت، مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و همکاری فعالانه مدیریت‌های توسعه منابع انسانی شرکت‌های اصلی به‌منظور بهبود وضعیت نیروی انسانی سازمان دانست.

ستوده بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش شد تشریح جزئیات عملکرد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از طریق سایت این معاونت و شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) به‌عنوان منبع موثق قابل دسترس برای همه مخاطبان و همکاران ارزشمند صنعت نفت انجام شود.

وی در پایان با اشاره به انتشار بعضی مطالب خلاف واقع در شبکه‌های اجتماعی، ضمن تکذیب این موضوع‌ها گفت: اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت فعالیت‌ خود را در مسیر حرفه‌ سازمانی و چهارچوب قوانین و مقررات استخدامی، قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و اسناد بالادستی تنظیم می‌کند.

کد خبر 645338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =