کارنامه «پاک‌نژاد» نویدبخش روزهای مطلوب برای صنعت نفت و پتروشیمی است

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه تأکید کرد: تسلط پاک‌نژاد بر شاخص‌های کلان زنجیره تولید زمینه‌ساز درک و تحلیل درست او از وضع ناترازی انرژی کشور است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، اکبر اسمعیلی ضمن اعلام حمایت از برنامه محسن پاک‌نژاد برای تصدی وزارت نفت دولت چهاردهم، بیان کرد: وی با تجربه مناسب در صنعت نفت به‌ویژه در کسوت معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری، ریاست شورای عالی مهندسی مخازن نفت، تجربه در زمینه تجارت بین‌المللی و صادرات نفت، همچنین تجربه مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، فردی با اشراف کامل بر مقتضیات این صنعت و مناسب‌ترین گزینه برای مدیریت وزارت نفت است.

وی گفت: نگاه پاک‌نژاد به صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی راهبردی و بلندمدت است و به‌طور ویژه در این برنامه بر مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی نظیر درون‌زایی، برون‌گرایی، اتکا به دانش و فناوری بومی و نقش‌آفرینی مردم تأکید شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه افزود: وزیر پیشنهادی نفت فردی باتجربه و دارای بینش پیشرفت‌گرایی است و به همین دلیل در نگاه او به آینده و افق صنعت پتروشیمی به همه الزام‌های پیشرفت این صنعت ازجمله توسعه زنجیره ارزش، رشد سرمایه‌گذاری، دانش و فناوری، توسعه قطب‌های پتروشیمی و پایداری تأمین خوراک توجه خاص شده است.

اسمعیلی تصریح کرد: تسلط پاک‌نژاد بر شاخص‌های کلان زنجیره تولید نفت ازجمله تولید نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی سبب می‌شود با تحلیل درست از وضع کنونی ناترازی‌ها، برنامه عملیاتی مناسبی برای حل ابرچالش‌های نفت ارائه کند.

وی ادامه داد: برنامه راهبردی ارائه‌شده از سوی پاک‌نژاد منطبق بر اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام در بخش نفت و گاز، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه بوده و تا جایی که بنده مطلع هستم، از توانمندی هلدینگ‌های پتروشیمی برای مشارکت در توسعه برنامه‌های تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: به‌عنوان یک مدیر نفتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با رأی قاطع خود به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری، دولت وفاق ملی را در حل چالش‌های بخش نفت، گاز و پتروشیمی یاری کنند.

کد خبر 645605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =