«پاک‌نژاد» وزیر نفت شود، وزارت نفت به‌صورت کارشناسی اداره می‌شود

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه «محسن پاک‌نژاد» عملیات و ستاد صنعت نفت را به‌درستی می‌شناسد اعلام کرد اگر او وزیر نفت شود، می‌توان امیدوار بود که وزارت نفت به‌صورت کارشناسی اداره شود.

حسن منتظرتربتی با اشاره به انتخاب «محسن پاک‌نژاد» به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم، به خبرنگار شانا گفت: اتفاق مطلوب این است که وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت نفت انتخاب شده است و این موضوع می‌تواند برای نفتی‌ها ارزشمند باشد.

وی افزود: گفته می‌شود ایشان فعالیت و کار اجرایی ندارد و بیشتر ستادی کار کرده است، درحالی‌که سابقه اجرایی هم دارد و در سال‌های اخیر بیشتر مسئولیت ستادی داشته است.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه «پاک‌نژاد» هم عملیات را می‌شناسد و هم ستاد، که نکته مثبتی است، تصریح کرد: وزرای نفت همواره یا از بیرون مجموعه آمدند یا افرادی باسابقه و پیشکسوت بودند، به همین دلیل مجالی برای فرصت‌دادن به چهره‌هایی که در بدنه صنعت نفت رشد کردند نبوده است. از همین رو برخی فکر می‌کنند که امثال ایشان تجربه کافی ندارند، درحالی‌که برخی وزرای دیگر نفت، سوابق و سن و سالی کمتر از آقای پاک‌نژاد داشتند.

منتظرتربتی تأکید کرد: شناخت کافی و عمیق از کارکنان و مجموعه وزارت نفت سبب می‌شود کار راحتی برای انتخاب تیم داشته باشد و جنبه‌های حزبی و سیاسی در این انتخاب‌ نخواهد داشت و با نگاهی کارشناسی افراد را تعیین خواهد کرد؛ زیرا کسانی که در بدنه نفت رشد می‌کنند، عمدتاً رویکرد سیاسی را دخیل نمی‌کنند و چیدمان نیرو را با نگاه فنی پیش می‌برند.

وی گفت: اگر آقای پاک‌نژاد انتخاب شود، می‌توان امیدوار بود که وزارت نفت به‌صورت کارشناسی اداره شود و امیدواریم نمایندگان هم با رأی بالا ایشان را انتخاب کنند.

کد خبر 645693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =