ظرفیت تولید روزانه گاز کشور ۷ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

با حفاری هشت حلقه چاه درون‌میدانی (Infill) در میدان گازی پارس جنوبی، امکان افزایش تولید روزانه ۷ میلیون مترمکعبی و جبران بخشی از ناترازی گاز کشور فراهم می‌شود.

به گزارش شانا به‌نقل از گروه پتروپارس، فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس، با بیان این موضوع یادآور شد: با اجرای این پروژه ضمن جبران بخشی از ناترازی گاز کشور، فرصت‌های شغلی مناسبی برای بخش‌های مختلف صنعت ازجمله سازندگان و شرکت‌های خدمات حفاری فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با حفاری ۸ حلقه چاه در این پروژه که در موقعیت‌های SPD4 ،SPD1 ،SPD5 و SPD6 قرار دارد، ۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شود.

شرکت خدمات چاه‌های نفت پتروپارس «پوسکو» به‌عنوان بازوی حفاری گروه پتروپارس، عملیات حفاری چاه‌های درون میدانی پارس‌جنوبی را در موقعیت SPD1 بر عهده دارد. 

شرکت ملی نفت ایران با هدف رفع ناترازی گاز در کشور، «توسعه و تولید حداکثری از میدان‌های گازی مشترک» به‌ویژه میدان گازی مشترک پارس‌ جنوبی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود در نظر گرفته و راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس‌ جنوبی، برنامه‌ریزی برای احداث تأسیسات فشارافزایی و واگذاری حفاری و تکمیل چاه‌های درون میدانی را بخشی از این اقدام‌های راهبردی تعریف کرده است.

بر این اساس و به‌منظور اجرای کامل پروژه حفاری چاه‌های درون‌میدانی (Infill) در میدان مشترک پارس جنوبی، این طرح به گروه پتروپارس، پتروایران، پاسارگاد و حفاری شمال واگذار شد تا ظرفیت تولید گاز از این میدان مشترک روزانه حدود ۳۶ میلیون مترمکعب افزایش یافته و با کاهش ناترازی گازی کشور، به توسعه صنعت گاز، حفظ و نگهداشت تولید از میدان مشترک با قطر و رشد اقتصادی کشور کمک شود.

کد خبر 645715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =