رتبه یک برتر اعتباربخشی ملی به بیمارستان بزرگ نفت اهواز رسید

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از کسب رتبه یک برتراعتباربخشی ملی از سوی بیمارستان بزرگ نفت اهواز خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل‌ از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، بهرام دهقان در نشستی با حضور مدیران و مسئولان واحدهای مختلف و کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه اعتباربخشی بیمارستان بزرگ نفت اهواز بیان کرد: بیمارستان بزرگ نفت اهواز، در ششمین دوره ارزیابی اعتباربخشی ملی، با بالاترین میزان تحقق استاندارد و سنجه‌های اعتباربخشی، موفق به کسب رتبه ‌یک برتر اعتباربخشی بیمارستانی شده است.

وی افزود: با کسب رتبه ‌یک برتر اعتباربخشی، بیمارستان بزرگ نفت اهواز به‌عنوان یکی از بهترین بیمارستان‌های سطح کشور شناخته ‌شده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با بیان اینکه اعطای رتبه اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی پس از ارزیابی گروه‌های مختلف مدیریتی، درمانی و بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، گفت: بیمارستان بزرگ نفت اهواز در اعتباربخشی پنج دوره‌ گذشته، یک بار موفق به کسب درجه یک عالی و چهار بار موفق به کسب درجه یک شده بود و امسال توانست با ارائه خدمات مطلوب درمانی رتبه یک برتر اعتباربخشی را کسب کند.

دهقان تأکید کرد: در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، با تشکیل کارگروه‌های کیفی در هر واحد، ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان به‌منظور افزایش دانش و مهارت ایشان و اصلاح و بهبود فرایندهای کاری، کیفیت و کمیت خدمات درمانی را ارتقا دهیم که این عوامل به کسب این نتیجه مطلوب منجر شده است.

وی ارتقای کمّی و کیفی خدمات، ارتقای ایمنی بیمار، حضور پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های خاص و به‌صورت مقیم در بیمارستان، وجود تجهیزات و امکانات پیشرفته و به‌روز، زیرساخت‌های نرم‌افزاری مناسب، وضع بهداشتی بیمارستان، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی بیماران و مراجعان را از شاخص‌های مؤثر در اعتباربخشی بیمارستان‌ها دانست.

براساس این گزارش، فرایند ارزیابی کشوری اعتباربخشی بیمارستان بزرگ نفت اهواز از سوی گروه ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خرداد امسال انجام شد. در این دوره، بیمارستان بزرگ نفت اهواز براساس سنجه‌های جامع اعتباربخشی شامل بخش‌های مدیریت و رهبری، مراقبت و درمان و حقوق‌گیرنده خدمت ارزیابی شد.

در ارزیابی امسال بیمارستان نفت اهواز تنها بیمارستان در استان خوزستان و تنها بیمارستان از بیمارستان‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که در ارزیابی و اعتباربخشی موفق به کسب رتبه یک برتر شده است.

کد خبر 645896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =