سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت باید به انتخاب نخست کارکنان تبدیل شود

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: تاکنون با همدلی و همکاری در این مجموعه گام‌های مؤثر و مثبتی برداشته شده است و امیدواریم به هدف و شعار خود که «انتخاب نخست کارکنان، سازمان و بهداشت درمان صنعت نفت باشد» برسیم.

به گزارش شانا به‌نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، محمدجواد کیان، این مرکز در تهران را بزرگ‌ترین مرجع در سطح مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت معرفی کرد و افزود: این مجموعه با جمعیت زیر پوشش نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در پایتخت باید بهترین خدمات را ارائه کند و الگوی دیگر مراکز درمانی در سازمان باشد.

وی ادامه داد: بیمارستان فوق‌تخصصی صنعت نفت تهران، آخرین مرکز ارجاع در سطح کشور است و باید براساس همین سطح ارجاع، بهترین خدمات را با حضور متخصصان و تجهیزات روزآمد ارائه کند. با گذشت زمان و به‌دنبال افزایش جذب نیروی انسانی در صنعت نفت، تعداد مراجعان به مراکز درمانی هم افزایش یافته است و امیدواریم در سیاست‌های کلان وزارت نفت به بهداشت و درمان صنعت نفت توجه شود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران بیان کرد: کیفیت خدمات ارائه‌شده بستگی به سه محور فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی دارد که توجه به این سه مورد هم‌زمان مؤثر است. با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در نخستین گام با راه‌اندازی نظرسنجی پایش مراقبت بیمارمحور، نقاط ضعف را شناسایی و انتظار بیماران و مراجعان را ارزیابی کردیم.

کیان تصریح کرد: طرح پایش خدمات مراقبت بیمارمحور با هدف بهبود عملکرد بخش‌های بستری بیمارستان که در شورای هماهنگی سلامت صنعت نفت تصویب شده بود، از اواخر سال ۱۴۰۲ کلید خورد و در ۶ ماه گذشته اجرایی شده است. ما در این مدت‌زمان به نکات مهمی دست یافتیم و توانستیم با مداخله به‌موقع و سریع، سبب افزایش رضایت‌مندی در جمعیت زیر پوشش شویم.

وی گفت: طرح نظرسنجی بیمار، از سوی پرسشگران خارج از بیمارستان در حال انجام است و براساس استاندارد جهانی ۱۵ پرسش مطرح می‌شود و طی این مدت شاخص کلی بیمارستان از عدد ۳ کاهش یافته و این شاخص در هر بخش متفاوت است و حتی برخی بخش‌ها عدد یک دارد. مستندهای آن بسیار دقیق و شفاف در اختیار ما قرار می‌گیرد تا بتوانیم درباره عملکرد و اهداف خود برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران اعلام کرد: خوشبختانه موارد نارضایتی محدود و قابل بررسی بوده، برخی موارد درباره بازسازی و تعمیر برخی بخش‌ها در داخل بیمارستان است که به زمان نیاز دارد و امیدواریم همان‌طور که پس از گذشت هفت ماه رضایت‌مندی به‌صورت محسوسی بالاتر رفته است، پس از گذشت یک سال از اجرای این طرح شاهد رضایت‌مندی بیشتری در جمعیت زیر پوشش باشیم.

کیان بیان کرد: ازآنجاکه رضایت کارکنان تأثیر بسزایی در کیفیت ارائه خدمات دارد، پس از اجرای این طرح به‌دنبال نظرسنجی در بین کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت تهران هستیم که چه حد از شغل خود راضی هستند تا بتوانیم با شناخت چالش‌ها و مشکل‌ها در این گروه، سطح رضایت‌مندی آنان را افزایش دهیم تا شاهد افزایش رضایت‌مندی جمعیت زیر پوشش از خدمات دریافتی باشیم.

۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و بازسازی بیمارستان نفت تهران

وی افزود: بیمارستان نفت تهران نزدیک به ۶۵ سال پیش ساخته شده و از لحاظ فیزیکی، قدیمی است و هرچه بازسازی و بهسازی را افزایش دهیم، باز هم مورد قبول استاندارد بیمارستانی نیست. برای بهسازی و بازسازی فضای فیزیکی بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی به مبلغی افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم. از آبان پارسال تاکنون برای خرید تجهیزات پزشکی بیش از ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است که شامل، خرید یک دستگاه میکروتوم آزمایشگاه، خرید ۱۱ عدد کنسول دیواری برای  ICU، خرید و تحویل هشداردهنده MIR، خرید ۲۹ عدد کنسول دیواری برای بخش جراحی مردان، خرید و تحویل اتوکلاو واحد دندانپزشکی درمانگاه کرج و... بوده و تا پایان امسال این مبلغ به بیش از ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان هزینه تغییرات عمرانی در مدت‌زمان هشت ماه بوده است که در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف انجام داده‌ایم و توانستیم سطح رضایت‌مندی را افزایش دهیم. ازجمله این اقدام‌ها می‌توان به بازسازی کامل بخش دیالیز، آندوسکوپی، ادیومتری، بخش داخلی مردان و بهسازی و نوسازی رستوران و آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

کیان بیان کرد: ایجاد کال‌سنتر و سامانه ۱۵۱۹ نقش مؤثری در رضایت بیماران و نوبت‌دهی کلینیک‌ها، پاراکلینیک و بخش‌های بیمارستانی دارد و با توجه به رشد تعداد تماس‌ها، همه تلاش ما این است که کیفیت کار کاهش نیابد. به همین منظور افزون بر سامانه تلفنی ۱۵۱۹، سامانه نوبت‌دهی اینترنتی را راه‌اندازی کردیم. روزانه بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر فقط به کلینیک‌های تخصصی بیمارستان نفت تهران مراجعه می‌کنند. براساس مستندها، مدت انتظار بیماران برای نوبت‌دهی از سامانه ۱۵۱۹، پس از راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی، از ۶ هزار ساعت در ماه به ۲ هزار ساعت کاهش یافته است که البته باز هم قابل قبول نیست و این عدد هم باید کاهش یابد.

وی با اشاره به راه‌اندازی نوبت‌دهی اینترنتی بخش دندانپزشکی به‌صورت جداگانه، اعلام کرد: در گام دوم، برای کاهش زمان انتظار بیماران، ۱۲ دندانپزشک جذب کردیم که به سبب افزایش رضایت‌مندی شد. پارسال میانگین زمان انتظار برای دریافت خدمات دندانپزشکی چهار ماه بوده که در بازه زمانی پنج ماه نخست امسال به یک ماه رسیده است.

انجام ۲۱ هزار خدمت دندانپزشکی در اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اشاره به میانگین خدمات دندانپزشکی ارائه‌شده، بیان کرد: خدمات ارائه‌شده در سال ۱۴۰۲، ۴ هزار و ۷۰۰ خدمت بوده که با اقدام‌های انجام‌شده تنها در اردیبهشت امسال به رقمی نزدیک به ۲۱ هزار خدمت رسیده و همین عدد نشان‌دهنده افزایش خدمات و سطح رضایت‌مندی مراجعان است. همچنین، افزون بر موضوع‌های یادشده، بخش دندانپزشکی مراکز درمانی در سطح تهران تجهیز شد تا بیماران با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز درمانی خدمات دریافت کنند.

کیان افزود: امکانات تخصصی مرکز سلامت خانواده صنعت نفت آزادی با توجه فضای فیزیکی مناسب و ظرفیتی که دارد افزایش یافته است و می‌تواند در همه روزهای هفته خدمات مورد نیاز را به جمعیت زیر پوشش در منطقه غرب ارائه کند و بار مراجعان به بیمارستان صنعت نفت تهران را کاهش دهد؛ ازجمله بخش‌های راه‌اندازی‌شده یا در حال راه‌اندازی، بخش دیالیز، تصویربرداری، سونوگرافی، دندانپزشکی، نورولوژی، گوارش، کلینیک غدد، ریه، روماتولوژی، توانبخشی، کلینیک زخم و درد و ترک سیگار است.

وی تصریح کرد: روزآمد شدن وقت‌دهی و انجام MRI و انجام گزارش در ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری در بیمارستان تهران، افزایش کلینیک‌های دندانپزشکی درمانگاه کرج، راه‌اندازی شنوایی‌سنجی در قم، افزایش کلینیک‌های داخلی، چشم و زنان در پاسداران و امام حسین‌(ع) از دیگر اقدام‌های انجام‌شده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در فرایندهای بیمارستانی، بیان کرد: یکی از راه‌های کنترل هزینه‌ها و سهولت دسترسی پزشک به سابقه بیمار، راه‌اندازی پرونده الکترونیک است. یکی دیگر از مزیت‌های راه‌اندازی پرونده الکترونیک، دسترسی به سوابق بیمار و ارائه مستندهایی برای مدیریت هزینه و ارائه گزارش عملکرد هر مرکز درمانی برای حجم مراجعات و نسخ دارویی و... است.

کیان گفت: تاکنون با همدلی و همکاری در این مجموعه گام‌های مؤثر و مثبتی برداشته شده است که البته باید اقدام‌های بیشتری برای ارائه خدمات باکیفیت انجام شود و امیدواریم به هدف و شعار خود که «انتخاب نخست کارکنان، سازمان بهداشت درمان صنعت نفت باشد» برسیم.

کد خبر 646318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =