بهره‌برداری از چند طرح اشتغال‌زایی برای بانوان و معلولان در خرمشهر به همت صنعت نفت

چند کارگاه شامل خیاطی، تولید دستمال‌کاغذی، تولید ظروف سرامیکی و کارگاه آموزشی‌ برای بانوان و معلولان با حمایت شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، روز یکشنبه (۱۱ شهریور) و هم‌زمان با هفته دولت، آیین بهره‌برداری از چند طرح اشتغال‌زایی با حضور عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، مصطفی مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، به همراه چند تن از مدیران و رؤسای شرکت نفت و گاز اروندان و دیگر مسولان شهری برگزار شد.

عذاری‌اهوازی درباره بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر بیان کرد: این شرکت به‌منظور ایفای مسئولیت‌ اجتماعی، از این کارگاه‌های اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست، بدسرپرست و معلول، از مرحله راه‌اندازی تا خرید محصول حمایت می‌کند.

وی افزود: امروز افزون بر راه‌اندازی کارگاه تولید دستمال‌کاغذی، کارگاه خیاطی، تولید ظروف سرامیکی نیز به بهره‌برداری رسید، همچنین کارگاه آموزشی نیز برای نابینایان راه‌اندازی شد تا بعد از آموزش به‌کارگیری شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان درباره نحوه حمایت از این کسب‌وکارها گفت: کارگاه‌هایی که در گذشته توانایی خود را به اثبات رسانده بودند، اما به‌دلیل مشکل‌های مالی قادر به راه‌اندازی کارگاه خود نبودند، از طریق اداره بهزیستی و ارگان‌های مربوطه معرفی و در کارگروه مسئولیت‌ اجتماعی این شرکت بررسی شده و مورد حمایت قرار گرفتند.

عذاری‌اهوازی ادامه داد: حمایت تنها به این مرحله ختم نخواهد شد، بلکه محصولات تولیدی این کارگاه‌ها نیز مانند دستمال‌کاغذی را خریداری می‌کنیم تا بخشی از درآمد این کارگاه‌ها تضمین شود.

وی توجه و حمایت از شهرهای حوزه تأسیساتی در حوزه‌های مختلف را یکی از وظایف مهم شرکت نفت و گاز اروندان دانست و گفت: بسیاری از تجهیزات در دنیا در کارگاه‌های زودبازده تولید می‌شوند و حرکت به‌سمت چنین شرکت‌هایی مانند دانش‌بنیان‌ها می‌تواند به مسیر توسعه و اشتغال کشور کمک کند.

در ادامه، نماینده مردم خرمشهر ضمن قدردانی از شرکت نفت و گاز اروندان برای حمایت از بانوان و معلولان توانمند بیان کرد: ایجاد اعتماد، توانمندسازی، آموزش‌ و استقلال این بانوان و معلولان نقش بسیار مؤثری در جامعه دارد و می‌تواند الگویی برای دیگر مردم باشد.

مطورزاده افزود: امید است شاهد افزایش چنین طرح‌هایی باشیم، زیرا افزون بر ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی، به انسان‌ها کرامت می‌بخشد.

وی تصریح کرد: در سیاست‌های دولت و در برنامه پنج‌ساله کشور نیز استفاده از ظرفیت‌های محلی در همه زمینه‌ها یک تکلیف قانونی است که باید به آن‌ توجه ویژه داشت.

عیسی نویری، مسئول کارگروه مسئولیت‌ اجتماعی شرکت نفت و گاز اروندان نیز گفت: از کارگاه‌هایی حمایت شد که سابقه چنین فعالیت‌هایی را داشتند و در گذشته توانایی خود را به اثبات رسانده بودند.

وی افزود: در ادامه این‌ حمایت‌ها، محصولات این کارگاه‌ها نیز از سوی شرکت نفت و گاز اروندان خریداری می‌شود، همچنین پیگیری خواهیم کرد تا دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز برخی محصولات مورد نیاز خود را از چنین کارگاه‌هایی خریداری کنند.

سیده ام‌البنین حسینی، مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در امور زنان و خانواده گفت: با تعامل امور زنان و بانوان دستگاه‌های مختلف، زنان توانمند و دارای ایده شناسایی شدند و طرح‌هایی که قابلیت اجرا داشتند، در کارگروه مسئولیت‌ اجتماعی تأیید شدند و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: هدف ما حمایت از زنان توانمندی است که می‌توانند کارآفرین باشند تا با حمایت از آن‌ها بانوان خودسرپرست، بدسرپرست و افراد آسیب‌پذیر نیز حمایت شوند.

 مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ایجاد اراده و خودباوری در بانوان را از دیگر نکات مثبت حمایت از چنین طرح‌هایی برشمرد.

کد خبر 646069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =