اعزام تیم آتش‌نشانان صنعت نفت به نوزدهمین مسابقات جهانی در چین

مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست وزارت نفت گفت: تیم آتش‌نشانان صنعت نفت به نمایندگی از ایران به نوزدهمین دوره مسابقات جهانی آتش‌نشانان در شهر هاربین چین اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، مظاهر انصاری گفت: مسابقات جهانی آتش‌نشانان معتبرترین رویداد بین‌المللی در این حوزه است که در چهار آیتم تخصصی و عملیاتی شامل دو ۱۰۰ متر به همراه عبور از موانع، دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی و اطفای حریق، صعود از برج و عملیات آبرسانی به سیبل نشانه، آتش‌نشانان به‌صورت فردی و گروهی به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: آیتم‌های مسابقات به‌گونه‌ای طراحی شده است که افزون بر سنجش قدرت بدنی آتش‌نشانان، همزمان مهارت فنی و تخصصی آنها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ترکیب تیم اعزامی متشکل از هشت نفر از آتش‌نشانان شاغل در شرکت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی، نفت و گاز پارس، پتروشیمی کاویان، پتروشیمی سبلان و شرکت مخازن سبز عسلویه است.

 مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت درباره نحوه انتخاب تیم اعزامی گفت: یکی از اهداف این اداره کل تقویت توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای آتش‌نشانان صنعت نفت و ایجاد انگیزه و نشاط در میان آنهاست و بر این اساس همه ساله رویداد ارزیابی  آمادگی تخصصی عملیاتی آتش‌نشانان در سطح شرکت‌های اصلی برگزار و تیم‌های برتر به رویداد سراسری وزارت نفت راه می‌یابند که پنجمین دوره آن مهر پارسال در مجتمع فرهنگی آموزشی چغاخور شرکت پتروشیمی بندرامام برگزار شد.

انصاری گفت: پس از برگزاری این مسابقات، موضوع اعزام آتش‌نشانان برتر به این رویداد جهانی در دستور کار قرار گرفت و با برنامه‌ریزی انجام‌شده طی ۶ ماه گذشته و پس از طی سه دوره اردوهای انتخابی و آمادگی فهرست اعضای گروه اعزامی نهایی و مجوزها و تشریفات اداری لازم برای اعزام تیم انجام شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با ایجاد و استمرار زمینه حضور آتش‌نشانان صنعت نفت در سطوح بین‌المللی، گام مؤثری در ارتقای توانمندی آنها برداشته شود.

بر اساس این گزارش، تیم آتش‌نشانان امشب از تهران عازم چین خواهند شد و از روز جمعه ۱۶ شهریور به‌مدت یک هفته با تیم‌های ملی آتش‌نشانی اعزامی از دیگر کشورها از جمله چین، روسیه، عربستان، ازبکستان، بلاروس، قطر،کامرون، آفریقای جنوبی، مغولستان و سایر تیم‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 646092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =