۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر: 646247
برگزیدگان جشنواره بین‌المللی عکس پارس معرفی شدند

آیین معرفی برگزیدگان و گشایش نمایشگاه آثار برگزیده نخستین دوره جشنواره بین‌المللی عکس پارس در موزه جهانی هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، روز شنبه (۱۷شهریور) در آیین معرفی برگزیدگان و گشایش نمایشگاه آثار برگزیده نخستین دوره جشنواره بین‌المللی عکس پارس، با قدردانی از کارکنان و جوانان غیرتمند و باانگیزه‌ای که در گرما و سرما در حال تلاش هستند تا چرخ صنعت نفت کشور به حرکت درآید، گفت: باید سعی کنیم این حماسه‌ها به‌درستی منعکس و تصویر آن‌ها با هنرمندی عکاسان برای عموم به نمایش گذاشته شود و من از همه هنرمندان عکاس منتخب این جشنواره دعوت می‌کنم با حضور در عسلویه و منطقه ویژه پارس، این همت و غیرت را به تصویر کشند.

غلامرضا جمالی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران هم با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در شکل‌گیری فرهنگ و تمدن، هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود،‌ ماندگار نخواهد بود، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره عکس پارس، ادامه داد: با توجه به اهمیت هنر عکاسی تلاش می‌کنیم در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نمایشگاهی صنعت کشور است، بخش ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص دهیم تا تلاش صنعتگران نفت هرچه بیشتر و بهتر به نمایش گذاشته شود.

محمدباقر یوسف زاده، مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با بیان جزئیات و بخش‌های مختلف جشنواره گفت: این رویداد در سه بخش «صنعت نفت»، «خانواده» و «محیط‌زیست و گردشگری» با استقبال عکاسانی از ۶۳ کشور برگزار شد که پس از داوری آثار راه‌یافته به جشنواره، علاوه بر برگزاری نمایشگاه در تهران، برگزاری در دیگر شهرهای کشور نیز پیش‌بینی شده است.

رضا میرمحرابی، دبیر اجرایی جشنواره بین المللی عکس پارس نیز با اشاره به اینکه حدود ۹ هزار عکس از عکاسان ۶۳ کشور در سه بخش به جشنواره ارسال شد، گفت: این جشنواره در نخستین دوره شاهد حضور چشمگیر و قابل توجه از عکاسان کشورهای مختلف بود و این تعامل فرهنگی و هنری ایجادشده ادامه خواهد داشت.

محسن سلیمانی، مدیر موزه جهانی هنرهای دینی امام علی (ع) نیز در بخشی از این آیین، با خیرمقدم به مدیران شرکت نفت برای حضور در این رویداد، از آن‌ها تقاضا کرد با حمایت بیشتر از هنرمندان، باعث شکوفایی و ارتباط بیشتر هنر و صنعت شوند.

در ادامه برندگان جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی شدند. در بخش «صنعت نفت»، فرخ زمانی و امیر علی نواده شهلا از ایران به‌ترتیب اول و دوم شدند، عکاسی از ترکیه سوم شد و محمد عباسی و امیرحسین کمالی، شرکت‌کنندگان بعدی برگزیده این بخش بودند.

در بخش «خانواده» نیز جایزه نفر نخست به عکاسی از کشور هند رسید، پانته آ نیکزاد از ایران نفر دوم شد و عکاسانی از ترکیه، مالزی و روسیه به‌ترتیب عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

در بخش «محیط‌زیست و گردشگری» نیز عکاسانی از ترکیه و هند به‌عنوان برگزیدگان نخست و دوم این بخش معرفی شدند و احمد تاجی از ایران سوم شد و محمد آهنگر و فرزین ایزد دوست‌دار نیز تقدیر این بخش را از آن خود کردند.

همچنین امیرحسین کمالی به‌عنوان بهترین شرکت‌کننده این جشنواره و سعید عرب‌زاده نیز به‌عنوان بهترین شرکت‌کننده ایرانی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی عکس پارس معرفی شدند.

در پایان این آیین از کتاب نخستین دوره جشنواره بین‌المللی عکس پارس که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده و شامل آثار برگزیده و معرفی منطقه ویژه پارس به دو زبان فارسی و انگلیسی است، رونمایی شد.

براساس این گزارش، نمایشگاه آثار برگزیده نخستین دوره جشنواره بین‌المللی عکس پارس که از شنبه ۱۷ شهریور آغاز شده تا پنجشنبه ۲۲ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه جهانی هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولیعصر، روبه‌روی بزرگراه نیایش، خیابان اسفندیار برای بازدید عموم دایر است.

براساس این گزارش، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی عکس پارس با برنامه‌ریزی مدیریت روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، همکاری روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) برگزار شد.

کد خبر 646247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =