توزیع سوخت در استان گیلان به روزانه ۷ میلیون لیتر رسید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان از توزیع روزانه ۷ میلیون لیتر سوخت در تعطیلات اخیر خبر داد و گفت: در ایام پایانی سفرهای تابستانی امسال که به‌لحاظ ورود مسافر بی‌سابقه بود، با کمبود جایگاه و بنزین روبه‌رو نبودیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، مجتبی شکوری با اشاره به اینکه از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت ملی پخش، تأمین و توزیع فرآورده نفتی است، افزود: توزیع روزانه سوخت در روزهای عادی در گیلان به‌طور میانگین ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۴ میلیون لیتر است که در روزهای اخیر با ورود سیل عظیم مسافر به استان گیلان، این رقم به حدود ۷ میلیون لیتر رسید.

وی با بیان اینکه جایگاه‌‍‌های سوخت (۱۳۰ جایگاه بنزین و نفت‌گاز و ۱۰۰ جایگاه تک‌منظوره سی‌ان‌جی و دومنظوره) پراکندگی مناسبی در استان دارد، تصریح کرد: در ایام پایانی سفرهای تابستانی امسال که به لحاظ ورود مسافر بی‌سابقه بود، با کمبود جایگاه و بنزین روبه‌رو نبودیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در صورت ورود سیل عظیم مسافر به استان، تأمین بنزین از مناطق همجوار انجام می‌شود که طی چند روز گذشته از مناطق قزوین و کرج سهمیه بنزین دریافت شده است.

شکوری همچنین قدردانی از شرکت‌های حمل‌ونقل، همچنین کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان به‌ویژه کارکنان انبار نفت، افزود: عملیات بارگیری نفتکش‌ها در انبار به‌صورت سه شیفت کاری انجام می‌شود که طی روزهای اخیر با وجود ترافیک در روز، کارکنان این شرکت از نیمه‌شب تا صبح که ترافیکی وجود نداشت، در حال بارگیری و تخلیه بنزین در نفتکش‌ها بودند تا روند سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها به‌ نحو مطلوب انجام شود.

وی با اشاره به کم‌شدن حجم ترافیک پس از فروکش‌کردن سفرها گفت: تمام تلاش کارکنان ستادی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان است و با خروج مسافر از استان، این روند به حالت عادی بازمی‌گردد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اشاره به موضوع نظارت بر کیفت بنزین تصریح کرد: افزون‌ بر اینکه کیفیت بنزین در انبارها از سوی کارشناسان آزمایشگاهی کنترل می‌شود، شرکت‌های پیمانکاری زیر نظر این شرکت نیز چهار بار در ماه بر کیفیت سوخت در جایگاه‌ها نظارت می‌کنند و در صورت مشکوک‌بودن، فرآورده موردنظر با دستگاه‌های آزمایشگاهی در انبار بازبینی می‌شود که تاکنون موردی یافت نشده است.

شکوری با بیان اینکه این شرکت هر سال پیش از آغاز فصل سرما تمهیدهای لازم را برای تأمین سوخت مناطق سخت‌گذر و کوهستانی برنامه‌ریزی می‌کند، تصریح کرد: سوخت‌رسانی امسال براساس برنامه‌ریزی اقلیمی شرکت گاز (روستاهای استان را تقسیم‌بندی کرده است) انجام می‌شود و با توجه به اینکه در بیشتر روستاها و مناطق سخت‌گذر گازرسانی انجام شده است، سوخت‌رسانی به مناطق فاقد گاز نیز از سوی این شرکت انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

وی درباره وضعیت تأمین کپسول‌های گاز مایع در استان گفت: در استان پنج شرکت توزیع‌کننده گاز مایع و ۲۱ نماینده توزیع فعال است که توزیع این فرآورده نیز مانند توزیع فرآورده‌های نفتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. برای هر خانوار، سهمیه ۵۰ کیلو گاز مایع در نظر گرفته شده است، همچنین افراد فاقد سهمیه (خانوار و اصناف) نیز با ثبت‌نام در «سدف» می‌توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

کد خبر 646342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =