گزارش چشم‌انداز جهانی نفت اوپک در ریودوژانیرو رونمایی می‌شود

گزارش چشم‌انداز جهانی نفت سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک)، مهرماه در نمایشگاه نفت و گاز ریودوژانیرو برزیل (ROG.e) رونمایی می‌شود.

به گزاش شانا به‌نقل از دبیرخانه اوپک، هجدهمین نسخه گزارش چشم‌انداز جهانی نفت ۲۰۲۴ اوپک (WOO) روز سه‌شنبه، ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (سوم مهر)، ساعت ۱۴ به وقت محلی برزیل در نمایشگاه ۲۰۲۴ نفت و گاز ریودوژانیرو برزیل (ROG.e) واقع در سالن «پالکو پتروبراس ۱» رونمایی می‌شود.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک، به همراه کارشناسان اوپک، مطالب برجسته این گزارش و نماهنگی را با پیام‌های کلیدی از نسخه هجدهم این گزارش معرفی خواهند کرد.

پس از آن یک میزگرد به همراه پرسش و پاسخ با مدیریت بخش تحقیقات اوپک برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، نخستین گزارش چشم‌انداز جهانی نفت در سال ٢٠٠٧ منتشر شد. این گزارش سناریوهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت توسعه بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت را بازبینی و تجزیه‌و تحلیل می‌کند.

این نشریه برآوردهایی درباره صنایع بالادست و پایین‌دست، عرضه و تقاضا، سرمایه‌گذاری‌ها، تأثیر بالقوه سیاست‌ها، محیط‌زیست و توسعه پایدار ارائه می‌دهد.

چشم‌انداز جهانی نفت دبیرخانه اوپک همچنین تجزیه‌وتحلیل تخصصی بسیاری از چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت نفت جهان را ارائه می‌دهد.

الغیص دراین‌باره گفت: گزارش چشم‌انداز جهانی نفت اوپک مرجعی ضروری است که بر تعهد این سازمان به تجزیه‌وتحلیل بی‌طرفانه، شفافیت داده‌ها و افزایش گفت‌وگوها و همکاری‌ها تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه این گزارش نشان‌دهنده کیفیت تحقیقاتی اوپک و اشخاصی که در تهیه و تدوین این نشریه نقش دارند، ازجمله مقام‌های اوپک است، گفت: کشورهای عضو با انتشار این نشریه سالانه، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود به‌منظور افزایش شفافیت داده‌ها و تسهیل اشتراک دانش در حمایت از تصمیم‌گیری مبتنی بر داده تأکید می‌کنند.

نشریه امسال گزارش چشم‌انداز جهانی نفت دبیرخانه اوپک، این بار هم با یک برنامه‌ کاربردی هوشمند همراه خواهد بود تا دسترسی بیشتری به داده‌های انرژی و تجزیه‌وتحلیل مهم چشم‌انداز جهانی نفت اوپک و نسخه جامع تعاملی آن داشته باشد. جزئیات بیشتر هنگام رونمایی این رویداد ارائه می‌شود.

رسانه‌ها و تحلیلگرانی که پیش از نشست مطبوعاتی برنامه‌ریزی‌شده به نسخه‌ای از چشم‌انداز جهانی نفت اوپک نیاز دارند می‌توانند درخواست خود را برای دریافت نسخه رسمی ۴۸ ساعته ارائه دهند که روز یکشنبه، یکم مهر و در ساعت ۱۴ به وقت وین و ۱۹ به وقت ریودوژانیرو در دسترس خواهد بود.

برای درخواست نسخه رسمی، می‌توانید از طریق آدرس ایمیل webeditor@opec.org اقدام کنید.

کد خبر 646344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =