لوک‌اویل عرضه نفت را از خط لوله دروژبا از سر می‌گیرد

شرکت لوک‌اویل روسیه در ماه اکتبر عرضه نفت به اسلواکی و مجارستان از خط لوله دروژبا را از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو منبع آگاه روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) اعلام کردند پس از آنکه شرکت ام‌اوال مجارستان قراردادهایی را برای انتقال نفت از طریق خط لوله از خاک بلاروس و اوکراین امضا کرد، شرکت لوک‌اویل در نظر دارد عرضه نفت را به اسلواکی و مجارستان از طریق خط لوله دروژبا از سر بگیرد.

به گفته این منابع، عرضه نفت ماه آینده از سر گرفته می‌شود، زیرا برنامه‌های صادراتی این ماه از گذشته انجام شده و تغییر مسیر عرضه نفت کار دشواری است.

یکی از منابع بیان کرد که ممکن است لوک‌اویل بتواند مقدار کمی را در این ماه تغییر مسیر دهد، اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

کی‌یف تابستان امسال پس از قراردادن شرکت لوک‌اویل روسیه در فهرست تحریم‌ها، از انتقال نفت این شرکت به پالایشگاه‌های شرکت ام‌اوال در مجارستان و اسلواکی جلوگیری کرد.

شرکت ام‌اوال اعلام کرد براساس قراردادهای جدید با تأمین‌کنندگان و اپراتورهای خط لوله که از روز دوشنبه اجرایی می‌شود، مالکیت نفت خام مربوطه در مرز بلاروس و اوکراین را در اختیار خواهد گرفت.

به گفته یکی از این منابع، شرکت ام‌اوال همه هزینه‌های حمل‌ونقل و هزینه‌های دیگر را از مرز بلاروس و اوکراین تا پالایشگاه‌های خود تقبل خواهد کرد. پیش از این، روسیه مجبور بود هزینه ترانزیت نفت از طریق اوکراین را بپردازد که عوارض زیادی به‌همراه داشت.

این منابع آگاه همچنین اعلام کردند که عرضه نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا در ماه سپتامبر ۵۱۰ هزار تن برای اسلواکی و ۳۶۰ هزار تن برای مجارستان برنامه‌ریزی شده است. پالایشگاه شرکت ام‌اوال در اسلواکی در نظر دارد از تاریخ ۲۳ سپتامبر (دوشنبه، دوم مهر) عملیات تعمیر و نگهداری را تنها در واحد تقطیر نفت خام خود اجرا کند که در این صورت مصرف نفت خام این واحد کاهش می‌یابد.

یکی از منابع افزود شرکت‌های تات‌نفت و روس‌نفت روسیه عرضه‌کنندگان اصلی نفت خام به اسلواکی و مجارستان در ماه سپتامبر به‌ شمار می‌روند.

نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا به اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک منتقل می‌شود. این سه کشور به‌دلیل وجود فرصت‌های محدود برای عرضه نفت جایگزین، از تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا مستثنا شدند.

کد خبر 646370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =