بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت از سکوی فاز یک پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نخستین سفر کاری خود به منطقه ویژه پارس طی بازدید از سکوی فاز یک میدان گازی پارس جنوبی در مرز مشترک ایران و قطر با کارکنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز پارس، حمید بورد امروز (چهارشنبه، ۲۱ شهریور) به همراه موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، و تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران در نخستین سفر خود به پارس جنوبی به‌منظور ارزیابی وضع طرح‌های این شرکت، عازم نقطه مرزی مشترک ایران و قطر شد و با کارکنان سکوی گازی فاز یک پارس جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه از عملیات تعمیرات اساسی سالانه سکوهای پارس جنوبی و تأسیسات و سازه‌های سرچاهی، فرآورشی و اقامتی سکوی فاز یک پارس جنوبی بازدید و در دیداری صمیمانه با کارکنان گفت‌وگو کرد.

بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با هدف ارزیابی روند پیشرفت پروژه‌ها و بررسی چالش‌های پیش رو از اهمیت راهبردی این منطقه در تأمین گاز کشور حکایت دارد.

بورد در این دیدار از تلاش‌های کارکنان سکوهای پارس جنوبی در انجام تعمیرات مهم سالانه به‌منظور آمادگی تولید حداکثری گاز قدردانی و بر ضرورت توجه ویژه‌ به دغدغه‌ها و مسائل سرمایه انسانی متخصص شرکت ملی نفت ایران و تسریع در بهره‌برداری و پیشبرد طرح‌های در حال اجرا تأکید کرد.

در بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از دکل حفاری شرکت پتروپارس، وضع عملیات حفاری چاه‌های درون میدانی و فعالیت‌های اجرایی آن بررسی شد.

شرکت نفت و گاز پارس، متولی ۴۰ سکوی عملیاتی پارس جنوبی است و با برنامه‌ریزی و اجرای تعمیرات اساسی ۳۷ سکو در سال ۱۴۰۳ و انجام دستورکارهای سنگین تعمیراتی، آماده تولید حداکثری گاز در فصل زمستان می‌شود.

سکوی گازی فاز یک پارس جنوبی، بزرگ‌ترین سکوی عملیاتی این میدان شامل سازه‌های سرچاهی، فرآورشی و اقامتی با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ میلیون فوت مکعب معادل ۲۸ میلیون مترمکعب گاز خام در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل عسلویه قرار گرفته و از سال ۱۳۸۲ عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در ادامه این سفر به‌منظور تجدید میثاق با آرمان شهدا وارد مقبره شهدای گمنام منطقه ویژه پارس شد و قرار است تا پایان امروز، در نشست‌های فنی و تخصصی جداگانه با مدیران عامل و کارکنان شرکت نفت و گاز پارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شرکت کند.

سفر بورد به پارس جنوبی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدام‌های مدیریتی همسو با تحقق اهداف توسعه‌ای صنعت نفت و گاز کشور، زمینه‌ساز تحولات مثبت در روند اجرایی پروژه‌های پارس جنوبی خواهد بود.

کد خبر 646371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =