به گزارش شانا بهنقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مسعود شاکری، جانشین رئیس مجتمع نفت و گاز دریایی ابوذر، گفت: با اعلام برنامه ستاد شرکت مبنی بر آغاز پروژههای جدید حفاری و تعمیر چاههای سکوی A۹ مجتمع دریایی ابوذر و ضرورت استقرار دکل حفاری خلیجفارس روی این سکو بهمنظور صیانت از تولید، خارج از سرویس بودن این جرثقیل در ۱۵ سال گذشته بهعنوان یکی از چالشها و موانع اجرای پروژه مطرح شد.
وی افزود: پس از چند نشست فشرده با حضور رؤسای مجتمع و کارشناسان تعمیرات و پیگیریهای مدیریت منطقه عملیاتی خارک، تصمیم بر تعمیرات اساسی و راهاندازی دوباره جرثقیل در کوتاهترین زمان ممکن و پیش از جابهجایی و استقرار دکل گرفته شد.
جانشین رئیس مجتمع نفت و گاز دریایی ابوذر درباره اهمیت این تجهیز در عملیات حفاری بیان کرد: عملیاتیشدن این تجهیز ضمن سرعتبخشیدن به برنامه تعمیر چاههای موجود و حفاری چاههای تازه و درنتیجه حفظ و نگهداشت تولید، از پرداخت خسارتهای سنگین تأخیر در کار دکل حفاری جلوگیری میکند.
شاکری بیان کرد: بر همین اساس در کوتاهترین زمان ممکن و کار شبانهروزی مطالعات و شرح کار پروژه (شامل استعلام و اعلام نیاز خرید قطعات مختلف دستگاه از طریق سامانه ستاد، تعمیر و تعویض قطعات معیوب و...) با رعایت همه الزامها و استانداردها تهیه و سرانجام با تکیه بر توان شرکتهای توانمند داخلی و همکاری مثالزدنی واحدهای مجتمع اعم از بهرهبرداری، ایمنی، خدمات اجتماعی، خدمات چاهها، عملیات دریایی، درمانگاه بهویژه کارشناسان و مهندسان تعمیرات مجتمع در شرایط سخت جوی، رطوبت و گرمای شدید هوا و خرابی دریا در مدتزمان ۶ ماه تعمیرات اساسی به پایان رسید و تجهیز در سرویس قرار گرفت.
جرثقیل (HYDRALIFT) ساخت کشور نروژ و قیمت آن در بازار حدود یکمیلیون دلار است که تعمیر و بازسازی آن صرفهجویی قابل ملاحظهای در بر داشته است.
نظر شما