افزایش ۸.۳درصدی مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری از افزایش ۸.۳درصدی مصرف بنزین در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری، ساسان تیموری دراین‌باره افزود: این مقدار افزایش مصرف بنزین در بازه زمانی اول فروردین تا سی‌ویکم مرداد امسال، در مقایسه با مدت مشابه پارسال در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است و در این مدت، میانگین مصرف روزانه بنزین در سطح استان بیش از ۱۲۵هزار لیتر بوده است.

وی ادامه داد: مصرف نفت‌گاز در پنج ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک‌درصد کاهش داشته و در این مدت بیش از ۱۱۸ میلیون لیتر نفت‌گاز به مصرف‌کنندگان عرضه شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در مرداد ۱۴۰۳ مصرف بنزین در استان ۹.۶درصد و نفت‌گاز ۶.۹درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است.

تیموری افزایش ترددهای بین‌استانی و استقبال مسافران تابستانی از گردشگاه‌های طبیعی با توجه به آب‌وهوای مساعد این استان در فصول گرم سال را علت عمده افزایش مصرف بنزین در استان چهارمحال و بختیاری دانست.

وی با بیان اینکه تمام شهروندان باید هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی درباه مراقبت از کارت سوخت شخصی توجه کنند و از قرض‌دادن آن به دیگران خودداری کنند، افزود: شهروندان باید در جایگاه عرضه سوخت خودشان کارت را در دستگاه کارت‌خوان قرار داده و تراکنش را انجام دهند و همیشه مراقب تراشه کارت‌ سوخت خود باشند و در صورت مشاهده هرگونه خراشیدگی یا دست‌کاری روی آن، از کارت استفاده نکرده و برای صدور المثنی از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به‌منظور امنیت بیشتر، بهتر است شهروندان با رعایت دقت در حفظ و نگهداری کارت سوخت شخصی، از دراختیارگذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران به‌طور جدی خودداری کنند.

تیموری یادآور شد:‌ به‌تازگی فایل ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی مبنی‌ بر امکان شارژ اضافه بر سهمیه در کارت سوخت در حال انتشار است که از اساس کذب و ترفندی جدید برای کلاهبرداری است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن پیگیری موضوع از دستگاه‌های نظارتی مبنی‌ بر انتشاردهندگان اخبار کذب در حوزه سوخت، اعلام می‌کند که سهمیه شارژ کارت سوخت افراد براساس شیوه‌نامه‌های امنیتی و نظارتی از سوی سامانه هوشمند سوخت اعمال می‌شود.

کد خبر 646436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =