ثبت پایین‌ترین حجم ذخیره‌سازی نفت آمریکا در یک سال اخیر

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش ذخیره‌سازی نفت خام این کشور به پایین‌ترین سطح در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ذخیره نفت خام این کشور هفته گذشته به پایین‌ترین مقدار در یک سال اخیر کاهش یافته، درحالی‌که ذخیره سوخت افزایش داشته است.

به گفته این نهاد انرژی، ذخیره نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر (جمعه، ۲۳ شهریور) با یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید که بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره نفت خام آمریکا ۵۰۰ هزار بشکه برسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد ذخیره نفت خام به‌استثنای ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت این کشور، به پایین‌ترین سطح از سپتامبر ۲۰۲۳ تاکنون رسیده است. ذخیره‌سازی نفت خام در ایالت‌های میانه غربی آمریکا هم به پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخیره نفت خام در پایانه تحویل کوشینگ در ایالت اوکلاهما ۲ میلیون بشکه کاهش یافت.

پس از انتشار این گزارش، قیمت معامله‌های آتی نفت خام افزایش یافت. نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهاشنبه تا ساعت ۱۵ و ۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۱۷ سنت کاهش، ۷۳ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه دادوستد شد. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (دابلیوتی‌آی) هم با ۹ سنت کاهش به ۷۱ دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت هر دو شاخص نفت خام در معامله‌های ابتدایی روز چهارشنبه حدود ۷۰ سنت کاهش یافته بود.

ذخیره‌سازی در پایانه کوشینگ به ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسید که کمترین مقدار در حدود یک سال گذشته است.

جاش یانگ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت بایسن اینترستس گفت: ذخیره‌سازی در پایانه کوشینگ به سطحی پایین و نزدیک به کف مخزن کاهش می‌یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد در پی کاهش فعالیت بندرهای واقع در امتداد ساحل خلیج مکزیک در آمریکا به‌دلیل توفان فرانسین، واردات خالص نفت خام این کشور روزانه یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه  کاهش یافت.

بنابر گزارش این نهاد انرژی، تولید نفت خام پالایشگاه‌ها ۲۸۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت و نرخ بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها هم با ۰.۷درصد کاهش به ۹۲.۱درصد از ظرفیت کل رسید.

افزون‌براین، ذخیره‌سازی بنزین آمریکا در هفته یادشده با ۱۰۰ هزار بشکه افزایش به ۲۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید که کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که ذخیره بنزین این کشور ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.

ذخیره‌سازی فرآورده‌های میان‌تقطیر مانند گازوئیل و نفت گرمایشی هم در این مدت با ۱۰۰ هزار بشکه افزایش به ۱۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رسید. پیش‌بینی شده بود که ذخیره‌سازی این نوع فرآورده‌ها با رشد ۶۰۰ هزار بشکه‌ای همراه باشد.

کد خبر 646531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =