۳۰درصد از تولید نفت خلیج مکزیک به‌دلیل توفان فرانسین متوقف است

تنظیم‌کننده انرژی فراساحلی آمریکا از توقف حدود ۳۰‌درصدی تولید نفت در این منطقه به‌دلیل توفان فرانسین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تنظیم‌کننده انرژی فراساحلی آمریکا روز شنبه (۲۴ شهریور) اعلام کرد توفان فرانسین حدود ۳۰درصد از تولید نفت و ۴۰درصد از تولید گاز طبیعی را در خلیج مکزیک در آمریکا متوقف کرده است.

توفان فرانسین مناطق اصلی تولید نفت و گاز را در خلیج مکزیک در آمریکا درنوردید و با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۱ کیلومتر در ساعت) به لوئیزیانا رسید. توفان اواسط هفته سبب شکستن درختان و آبگرفتگی مناطق ساحلی شد و برق چهار ایالت را قطع کرد. حدود ۳۷ هزار مشترک در لوئیزیانا روز شنبه برق نداشتند.

اداره ایمنی و اجرای محیط‌زیست نیز اعلام کرد: نظرسنجی از تولیدکنندگان انرژی نشان داد تولید بیش از ۵۲۲ هزار بشکه نفت و ۷۵۵ میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی در روز شنبه همچنان متوقف بود.

براساس برآوردهای این نهاد، مجموع کاهش تولید فراساحلی نفت خام و گاز طبیعی به‌دلیل توفان فرانسین در هفته جاری به‌ترتیب به یک‌میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه و ۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون فوت‌مکعب رسید.

بنا بر اعلام تنظیم‌کننده انرژی فراساحلی آمریکا، کارگران انرژی روز شنبه، ۵۲ سکوی نفت و گاز را تخلیه کرده بودند که حدود ۱۴درصد از کل سکوها و کمتر از ۱۷۱ سکوی فراساحلی تخلیه‌شده در هفته گذشته بود.

شرکت شورون روز شنبه اعلام کرد که فعالیت دو سکوی جک/ اس‌تی مالو و بیگ‌فوت به‌دلیل اختلال در واحد تولید گاز خشکی کاهش یافته است و پس از رفع مشکل، تولید کامل در این دو سکو از سر گرفته می‌شود.

این شرکت که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در آمریکاست، اعلام کرد به بازگرداندن کارگران و ازسرگیری تولید نفت در سکوهای انکر و تاهیتی که پیش از توفان فرانسین تعطیل شده بودند، ادامه می‌دهد. به گفته شورون، ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد هیچ‌یک از این دو سکو خسارت قابل‌ توجهی ندیده است.

کد خبر 646423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =