تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک بار دیگر مختل شد

شرکت‌های نفتی در حال تخلیه کارکنان ایالات‌متحده در خلیج مکزیک به‌دلیل وقوع توفان بزرگ هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از آنجا که پیش‌بینی‌ها از وزش دومین توفان بزرگ قریب‌الوقوع در خلیج مکزیک طی دو هفته اخیر حکایت دارد، شرکت‌های تولیدکننده نفت در آمریکا روز دوشنبه (دوم مهر) در تلاش بودند کارکنان خود را از سکوهای واقع در خلیج مکزیک تخلیه کنند.

مرکز ملی توفان ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود یک توفان استوایی بالقوه در دریای کارائیب به‌سرعت به‌سمت خلیج مکزیک بیاید و این امکان وجود دارد که تا پنجشنبه به توفانی بزرگ با بادهایی با سرعت ۱۱۵ مایل در ساعت (۱۸۵ کیلومتر در ساعت) تبدیل شود.

این توفان که «هلن» نامیده می‌شود، از نظر بزرگی و قدرت تخریب در درجه ۳ قرار می‌گیرد.

شرکت‌های نفتی بی‌پی انگلیس، شورون آمریکا، اکینور نروژ و شل انگلیس، تخلیه کارکنان سکوهای خود را آغاز و تعدادی از این شرکت‌ها بخشی از تولید خود را هم متوقف کرده‌اند.

بی‌پی تولید نفت و گاز را در سکوهای «نانیکا» (Na Kika) و «تاندر هاوس» (Thunder Horse) متوقف کرده و تولید در سکوهای «آرگوس» (Argos) و «آتلانتیس» (Atlantis) را کاهش داده است.

در بیانیه شرکت بی‌پی آمده است که کارکنان این چهار سکو تخلیه می‌شوند و کارکنان پنجمین سکو به نام «مد داگ» هم در حال تخلیه هستند.

شرکت آمریکایی شورون اعلام کرد تخلیه همه کارکنان و توقف تولید در سکوهای فراساحلی «بلایند فیت» (Blind Faith) و «پترونیوس» (Petronius) را آغاز کرده است.

این شرکت همچنین خبر داد که کارکنان غیرضروری در حال تخلیه از سکوهای «انکر»، «بیگ فوت»، «جک/ سنت» هستند. سکوهای «مالو» و «تاهیتی» تولیدشان را در سطح عادی حفظ می‌کنند.

براد راینهارت، متخصص هواشناسی مرکز ملی توفان آمریکا، دراین‌باره گفت: انتظار می‌رود این سیستم در حین عبور از خلیج مکزیک از نظر اندازه رشد کند، سرعت روبه‌جلو سریع آن با نزدیک‌شدن به ساحل احتمالاً به نفوذ بیشتر بادهای تندتر منجر می‌شود.

کد خبر 646561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =