توقف تولید نفت و گاز خلیج مکزیک در پی توفان فرانسین

توفان گرمسیری فرانسین تولید نفت و گاز را در تأسیسات فراساحلی واقع در خلیج مکزیک در آمریکا متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش‌بینی‌کنندگان اعلام کردند توفان گرمسیری فرانسین که می‌تواند توفان خطرناک درجه دومی را ایجاد کند، سبب شد ساکنان لوئیزیانا خانه‌های خود را ترک کنند و تولیدکنندگان تولید نفت و گاز خود را در خلیج مکزیک در آمریکا متوقف کنند.

این توفان می‌تواند روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) سواحل لوئیزیانا را با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) درنوردد و سبب بارندگی شدید شود. پیش‌بینی می‌شود این توفان به نزدیکی شهر کامرون در ایالت تگزاس برسد، که در این صورت آزمایش بزرگی برای واحدهای صادرات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) به‌ شمار می‌رود که به‌تازگی در این منطقه ساخته شده است.

در پی هشدار وقوع توفان، شرکت‌های انرژی تخلیه کارگران خود را از میدان‌های فراساحلی آغاز و تولید را در چند سکوی تولیدی متوقف کردند. همچنین، بندر براونزویل در تگزاس تعطیل شد و بندرهای دیگر، از کرپوس کریستی شمالی گرفته تا گالوستون، محدودیت‌هایی را اعمال کردند.

براساس این گزارش، شرکت‌های اکسون موبیل، شل و شورون کارکنان خود را از تأسیسات فراساحلی خارج و برخی فعالیت‌های نفت و گاز خود را متوقف کردند. اکسون موبیل تولید خود را در تأسیسات تولید نفت هوور واقع در حدود ۱۵۰ مایلی شرق کورپوس کریستی در تگزاس کاهش داد.

در همین حال، شرکت شورون کارگران خود را از چهار تأسیسات دریایی خارج و تولید نفت و گاز را در دو واحد تولیدی متوقف کرد. شرکت شل هم تولید خود را در یک سکو کاهش داد، کارگران خود را از سه تأسیسات خارج و حفاری را در دو سکو متوقف کرد.

شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد توفان تأثیر زیادی بر تأسیسات دریایی این شرکت نداشته است، این در حالی است که شرکت‌های وودساید انرژی و آکسیدنتال پترولیوم آماده هستند تا در صورت نیاز، اقدام کنند.

کد خبر 646351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =