آمریکا به‌دنبال افزایش ۶ میلیون بشکه‌ای ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت

وزارت انرژی آمریکا از برنامه این کشور برای تزریق حدود ۶ میلیون بشکه نفت به ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی ایالات‌متحده اعلام کرد که پس از فروش تاریخی نفت از تأسیسات آمریکا در سال ۲۰۲۲، این کشور در نظر دارد به‌منظور تکمیل ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت، حدود ۶ میلیون بشکه نفت بخرد.

رویترز این هفته گزارش داد که این درخواست روز چهارشنبه انجام می‌شود، زیرا دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به‌دلیل قیمت‌های به‌نسبت پایین، برای ذخیره‌سازی‌های راهبردی این کشور نفت می‌خرد.

وزارت انرژی آمریکا ماه گذشته میلادی هم از تلاش این کشور برای خرید ۶ میلیون بشکه نفت دیگر از شرکت‌های انرژی برای تکمیل ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خبر داده بود.

براساس اعلام این وزارتخانه، نخستین مورد درخواست نفت برای ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت به‌منظور تحویل به تأسیسات ذخیره‌سازی «برایان ماوند» در ایالت تگزاس که به‌تازگی در حال تعمیر و نگهداری بوده، داده شده است.

آمریکا همچنین به‌دنبال تحویل ماهانه ۲ میلیون بشکه نفت به تأسیسات ذخیره‌سازی «برایان ماوند» در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال آینده میلادی است.

وزارت انرژی آمریکا پس از فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی (بزرگ‌ترین برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا) در سال ۲۰۲۲، در پی تنش‌های بین مسکو و کی‌یف برای مهار افزایش قیمت سوخت، به‌تدریج در حال پرکردن این ذخیره‌سازی‌هاست.

ایالات‌متحده تاکنون حدود ۴۳ میلیون بشکه نفت از شرکت‌های نفتی خریده و با کنگره برای لغو فروش ذخیره‌سازی‌های راهبردی، که طبق قانون برای کمک به پرداخت برنامه‌های دولتی ملزم شده بود، همکاری کرده است.

کد خبر 646532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =