ادامه تلاش آمریکا برای پرکردن ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت

وزارت انرژی آمریکا از برنامه این کشور برای تزریق ۶ میلیون بشکه به ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی آمریکا روز دوشنبه (۲۲ مرداد) اعلام کرد که ایالات متحده به‌دنبال خرید ۶ میلیون بشکه نفت دیگر از شرکت‌های انرژی برای تکمیل ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت است.

براساس اعلام این وزارتخانه، نخستین مورد درخواست نفت برای ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت به‌منظور تحویل به تأسیسات ذخیره‌سازی «برایان ماوند» در ایالت تگزاس که به‌تازگی در حال تعمیر و نگهداری بوده، داده شده است.

آمریکا به‌دنبال تحویل ماهانه ۲ میلیون بشکه نفت به تأسیسات ذخیره‌سازی «برایان ماوند» در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال آینده میلادی است.

کاریزما ترویانو، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا گفت: این وزارتخانه به ارزیابی گزینه‌ها برای پرکردن دوباره ذخیره‌سازی‌های راهبردی ادامه می‌دهد و درعین‌حال معامله خوبی را برای مالیات‌دهندگان با درنظرگرفتن بازده مبادلات برنامه‌ریزی‌شده و تحولات بازار تضمین می‌کند.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی در معاملات روز دوشنبه (۲۲ مرداد) به‌دلیل تشدید خطرهای عرضه در خاورمیانه و محوشدن ترس از رکود اقتصادی آمریکا به ۷۸ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه رسید.

وزارت انرژی آمریکا پس از فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی (بزرگ‌ترین برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا) در سال ۲۰۲۲، در پی تنش‌های مسکو - کی‌یف برای مهار افزایش قیمت سوخت، به‌تدریج در حال پرکردن این ذخیره‌سازی‌هاست.

ایالات‌متحده تاکنون حدود ۴۳ میلیون بشکه نفت از شرکت‌های نفتی خریده و با کنگره برای لغو فروش ذخیره‌سازی‌های راهبردی، که طبق قانون برای کمک به پرداخت برنامه‌های دولتی ملزم شده بود، همکاری کرده است.

کد خبر 645273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =