۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
  • کد خبر: 645334
قیمت نفت افزایش یافت

افت ذخیره‌سازی‌های آمریکا و احتمال گسترش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت را در معامله‌های روز چهارشنبه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از انتشار گزارشی مبنی بر کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت خام و بنزین در آمریکا و نگرانی‌ها درباره احتمال گسترش تنش‌ها در نوار غزه و درنتیجه احتمال تأثیر عرضه نفت جهان، قیمت نفت در معامله‌های روز چهارشنبه (۲۴ مرداد) افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه تا ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه به‌ وقت گرینویچ با ۳۲ سنت یا ۰.۴درصد افزایش به ۸۱ دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز چهارشنبه با ۳۳ سنت یا ۰.۴درصد افزایش با قیمت ۷۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

دنیش لیم، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در مؤسسه فیلیپ نوا، گفت: مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا با کاهش قابل‌ توجه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه همراه بود که بسیار بیشتر از کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای است که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود. داده‌های این مؤسسه نشان داد تقاضای نفت همچنان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: باوجوداین، خطرات ژئوپلیتیک همچنان وجود دارد، زیرا احتمال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند عامل افزایشی قیمت نفت در هفته‌های آینده باشد.

مؤسسه ای‌ان‌زد روز چهارشنبه در یادداشتی اعلام کرد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هم می‌تواند نفتی را که از گذرگاه راهبردی این منطقه منتقل می‌شود، تهدید کند.

این موضوع می‌تواند در عرضه روزانه بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت اختلال ایجاد کند.

بااین‌حال، آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به تأثیر اقتصاد ضعیف چین بر مصرف نفت، برآورد خود را برای رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۵ کاهش داد.

کد خبر 645334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =