دولت چهاردهم در داخل و عرصه بین‌المللی به‌دنبال گسترش همدلی و همکاری است

رئیس‌جمهوری گفت: دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران هم در داخل کشور و هم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به‌دنبال گسترش تفاهم، همدلی و همکاری است.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان روز دوشنبه (دوم مهر) به وقت محلی در دیدار با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، با بیان اینکه دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران هم در داخل کشور و هم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به‌دنبال گسترش تفاهم، همدلی و همکاری است، گفت: البته عبور از حصار اندیشه‌ها و باورها کار ساده‌ای نیست و به زمان نیاز دارد، اما به‌دنبال رسیدن به زبان و نگاهی مشترک برای همکاری با دیگر کشورها در عرصه‌های مختلف به‌منظور پیشرفت متقابل هستیم و گفت‌وگو و تفاهم تنها راه رسیدن به این نگاه و زبان مشترک است.

شارل میشل نیز در این دیدار با سازنده توصیف‌کردن گفت‌وگوی تلفنی خود با پزشکیان بیان کرد: انتخاب جناب‌عالی به ریاست‌جمهوری را پنجره و فرصت جدیدی برای احیای گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا می‌دانیم. ما دیدگاه‌های شما را به‌دقت بررسی کرده و معتقدیم می‌توانیم روحیه و اصول مورد تأکید جناب‌عالی را به‌ویژه در مسئله احترام به تنوع افکار، تسأهل و رواداری، مبنای تعاملاتی سازنده قرار دهیم.

کد خبر 646559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =