بررسی تأمین سوخت زمستانی با حضور معاون وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در نشست این کمیسیون اهم کارها و اقدام‌های فوری پالایش و پخش را در زمینه سوخت زمستانی در سه حوزه تولید و تأمین، انتقال و مصرف دسته‌بندی و تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل مختار در تشریح نشست روز سه‌شنبه (سوم مهر) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور محمدصادق عظیمی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور بررسی تأمین پایدار سوخت زمستانی کشور گفت: کمیسیون انرژی با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال و لزوم ارزیابی شرایط فعلی و احصای چالش‌ها و برطرف کردن آنها، از معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و مدیران عامل پالایشگاه‌های نفتی منتخب دعوت کرد ضمن ارائه گزارش شرکت متبوع خود به پرسش‌های نمایندگان پاسخ دهند.

وی افزود: عظیمی‌فر در این نشست ضمن ارائه وضع مصرف فرآورده در بخش‌های مختلف، وضع تولید و ذخایر سوخت مایع در کشور را برای نمایندگان تشریح کرد. خوشبختانه در شهریور با تدابیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با همکاری پالایشگاه‌های کشور و با وجود افزایش متوسط مصرف بنزین به مقدار ۱۰ میلیون لیتر در روز، عرضه و توزیع بنزین تکافوی تقاضاهای ایجادشده را به نحو مناسبی داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به‌طور میانگین در ۶ ماهه امسال نسبت به بازه مشابه در سال ۱۴۰۲، مصرف بنزین ۸ درصد و مصرف گازوئیل ۶ درصد افزایش داشته است که این رشد شتابان صرفاً با تمرکز بر رویکردهای عرضه‌محور و افزایش تولید مهار نخواهد شد و باید اقدام‌هایی درباره مدیریت مصرف و متنوع‌سازی سبد سوخت انجام شود.

مختار اظهار کرد: در این نشست عظیمی‌فر اهم کارها و اقدام‌های فوری پالایش و پخش را در زمینه سوخت‌ زمستانی در سه حوزه تولید و تأمین، انتقال و مصرف دسته‌بندی و اعلام کرد آثار اجرای این اقدام‌ها سبب تأمین پایدار سوخت مایع و حفظ ذخایر راهبردی کشور خواهد شد.

وی با تأکید بر رویکرد تعاملی کمیسیون انرژی به‌منظور حل چالش‌های صنعت نفت به‌ویژه در حوزه پالایش و پخش گفت: نمایندگان کمیسیون پرسش‌ها و نظرهای خود در زمینه تخصیص خوراک به پالایشگاه‌های کوچک‌مقیاس، توزیع عادلانه سوخت در استان‌های مرزی، افزایش پوشش جایگاه‌های سی‌ان‌جی، ساماندهی کارت آزاد جایگاه‌های عرضه بنزین، تصویب اساسنامه پالایش و پخش به‌منظور ساماندهی مباحث مربوط به حکمرانی، استفاده از ظرفیت صندوق بهینه‌سازی، فرمول قیمت خوراک عرضه‌شده به پالایشگاه‌ها و لزوم توجه به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها مطابق با جدول زمان‌بندی را مطرح کردند و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز به پرسش‌ها پاسخ داد.

کد خبر 646606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =