ثبت ۱۸ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در نشست با مدیران ارشد سازمان، دستیابی به ۱۸ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در فعالیت‌های توسعه‌ای و تولیدی این شرکت را افتخاری بزرگ دانست و گفت: ضروری است فعالیت‌های این شرکت از منظر ایمنی به‌صورت مداوم با استانداردهای بین‌المللی مقایسه و ارزیابی شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، نشست بررسی اهم فعالیت‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست در طول دوره تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی، بعدازظهر روز سه‌شنبه (سوم مهر) با حضور مدیرعامل، معاون طرح‌های توسعه‌ای، مدیران و مجریان طرح‌های توسعه‌ای شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.

تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در ابتدای این نشست که در ارتباط زنده تصویری با مناطق عملیاتی ناحیه یک و دو سکوهای گازی پارس جنوبی برگزار شد، با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار معدن طبس که سبب جان‌ باختن شماری از هموطنان شد، بیان کرد: این حادثه ضایعه دردناکی بود که در سطح ملی موجب تأثر و تألم خاطر اذهان عمومی شد، ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان، امیدواریم مجروحان این حادثه هرچه زودتر شفا یافته و به آغوش خانواده بازگردند.

وی در ادامه بر ضرورت رعایت الزام‌های ایمنی در فعالیت‌های صنعتی به‌ویژه در صنعت گاز تأکید کرد و با قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی کارکنان سکوهای دریایی پارس جنوبی گفت: محیط کسب‌وکار در صنعت نفت، به‌خصوص فعالیت‌های عملیاتی در بخش فراساحل از ماهیتی پرریسک برخوردار است و الزام‌ها و استانداردهای بالاتری نسبت به فعالیت‌های مرتبط با بخش خشکی دارد، بنابراین باید به مسائل ایمنی در حین کار توجه ویژه‌ای شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به ثبت ۱۸ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در فعالیت‌های توسعه‌ای و عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس در سال‌های گذشته تأکید کرد: با وجود درهم‌تنیدگی و ریسک‌های محتمل کاری در هر دو بخش توسعه طرح‌های گازی و عملیات بهره‌برداری از سکوهای گازی پارس جنوبی از یک سو و مواجهه با انواع تحریم‌ها و تنگناها از سوی دیگر، این شرکت توانسته همزمان با ثبت آماری افتخارآمیز در کار بدون حادثه، تولید مستمر و پایدار گاز از میدان گازی پارس جنوبی را نیز رقم بزند.

دهقانی افزود: این افتخار زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم ثمره فعالیت‌های کارکنان این شرکت و تأمین بیش از ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور، به بخش‌های مختلف صنعتی، نیروگاهی، کارخانه‌ها، صنایع پتروشیمی و خانگی تزریق می‌شود. 

وی با اشاره به دغدغه نیروهای انسانی شاغل در صنعت نفت به‌خصوص مناطق عملیاتی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تنگناها و مشکلاتی در بخش حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت به‌ویژه در مناطق عملیاتی به‌وجود آمده که امیدواریم با تلاش‌هایی که از سوی وزارت نفت در حال انجام است، این دغدغه‌ها تا حدودی رفع شود. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر ضرورت رعایت الزام‌های ایمنی در انجام تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی و فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت در میدان‌های گازی ادامه داد: حق نداریم به‌دلیل دستاوردهایی که در گذشته در حوزه‌های مرتبط با مسائل ایمنی و زیست‌محیطی کسب کرده‌ایم، با تساهل از آن عبور کنیم، چرا که اگر ماحصل تصمیم‌هایمان منجر به حادثه سنگین و جبران‌ناپذیری شود، می‌تواند شیرینی یک دستاورد چندمیلیارد دلاری را برایمان تلخ کند.

دهقانی ساختار مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز پارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این حال باید دائماً خودمان را در معرض ارزیابی و مقایسه با استانداردهای بین‌المللی قرار دهیم.

وی از معاونان، مدیران، مجریان طرح‌های توسعه‌ای و مدیران بخش‌های عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس خواست چالش‌ها و موانع پیش روی اهداف و وظایف محوله این شرکت را شناسایی کنند و راهکارهای خود را برای رفع این چالش‌ها ارائه دهند. 

در ادامه این نشست، گزارشی از اهم فعالیت‌های مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل و تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 646615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =