بخشی از تجهیزات اصلی فاز نخست طرح پتروشیمی بدر شرق به‌زودی وارد می‌شود

ساخت بخشی از تجهیزات اصلی واحد متانول طرح پتروشیمی بدر شرق در خارج از کشور به پایان رسیده است و حمل این تجهیزات به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بدر شرق، پس از رایزنی‌های گسترده بهزاد انصاری، مدیرعامل این شرکت با سازندگان سیستم کنترل، کمپرسور سینگز، پمپ‌های فرآیندی، شیرهای دستی، شیرهای برقی ESDV و MOV در خارج از کشور، عملیات حمل این تجهیزات به مقصد سایت پروژه پتروشیمی بدر شرق به‌زودی آغاز می‌شود.

به گفته انصاری، سیستم کنترل واحد متانول طرح پتروشیمی بدر شرق که از سوی سازندگان شناخته‌شده خارجی طراحی و ساخته شده است پس از انجام تست‌های کارخانه‌ای و اطمینان از صحت عملکرد آن، هفته جاری به مقصد ایران بارگیری و حمل می‌شود.

همچنین بزرگ‌ترین کمپرسور واحد متانول این طرح (کمپرسور سینگز) آماده انجام تست‌های عملکردی و نهایی کردن مراحل مونتاژ در چین است که با برنامه‌ریزی انجام‌شده و پس از انجام تست‌های لازم، به محل طرح حمل می‌شود.

۱۰ پمپ فرآیندی از دیگر اقلام ساخته‌شده واحد متانول طرح پتروشیمی بدر شرق در کشور چین است که هم‌اکنون مراحل بازرسی پمپ‌ها در حال انجام است و به‌زودی حمل آنها به مقصد سایت آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی بدر شرق، بخش اول شیرهای دستی (AG Valves) نیز پس از انجام تست‌های لازم و اطمینان از عملکرد صحیح شیرها در حال بسته‌بندی برای حمل به ایران است، همچنین با پیگیری‌های انجام‌شده، شیرهای برقی MOV و ESDV نیز مراحل تست کارخانه‌ای خود را گذرانده‌اند و مذاکرات برای چگونگی حمل آنها در حال انجام است.

همه آنالایزرهای طرح پتروشیمی بدر شرق در داخل کشور ساخته شده‌اند که حدود ۸۰ درصد این تجهیزات به سایت حمل شده و مابقی نیز در حال انجام تست‌های عملکردی است.

فاز نخست طرح پتروشیمی بدر شرق در شهرک پتروشیمی مکران منطقه آزاد چابهار در حال اجراست که پس از بهره‌برداری، سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول را برای استفاده در زنجیره محصولات پایین‌دست تولید خواهد کرد.

کد خبر 646712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =